Samfundsfag
Notat til socialminister - løsningsforslag
Jeg skal skrive et notat, hvor jeg er politisk rådgiver for socialministeren.
Opgaven lyder ?--> Skriv et notat, der sætter socialministeren i stand til at argumentere for, at en øget frivillig indsats vil forbedre velfærden i Danmark.
Notatet skal tage udgangspunkt i videoklippene i bilag C2 og C3, og du skal anvende viden om stat, marked og civilt samfund.
(Det første bilag handler kort sagt om at der er en som foreslår, at de pårørende til ældre skal være der mere for de ældre, som et tilskud til hjemmehjælpere, som jo aldrig bliver en kærlig familie. )
(Det andet bilag handler om at økonomiske kriser tvinger os til velfærdssamfund, som kræver at vi hjælper hinanden mere og mere --> “Forestil dig at velfærdens professionelle bliver suppleret med frivillige, på en lang række områder. --> vil frigøre ressourser så de offentligt ansatte for alvor kan hjælpe dem som har brug for det.)
Jeg skal komme med nogle strategier/løsningsforslag, som f.eks. på baggrund af en teori, som kan sætte socialministeren i stand til at argumentere for, at en øget frivillig indsats vil forbedre velfærden i Danmark.
Mit spørgsmål er så, om nogle har forslag til teorier fra samfundsfag / nogle løsningsforslag jeg kunne bruge ?
Svar #1
27. februar 2016 af Studscientpol (Slettet)
Jeg har da en teori. Putnams teori om civilsamfundet ;)
Du kan læse hans artikel "bowling alone" på nettet.
Svar #2
22. marts 2016 af Bgdfjj (Slettet)
Skriv et svar til: Notat til socialminister - løsningsforslag
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.