Studievalg og videregående studie

KU - Valgfrie kurser

28. marts 2016 af JulieW99

Hej SP.

Jeg sidder og kigger uddannelser på KU, og har da også fundet nogle jeg synes kunne være meget spændende. Der er så begrænset valgfrie kurser, og valgfrie kurser. Er der nogle steder hvor man kan se de valgfrie kurser? Er det totalt ligegyldigt hvilket kursus man vælger der? 

På forhånd mange tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2016 af guzbak

Hvis du fx ser under idræt

http://studier.ku.dk/bachelor/idraet/undervisning-og-opbygning/

så kan du se at der er en liste med hhv. valgrie og begrænset valgfrie kurser, som er specifikke for de enkelte studieordninger for hver uddannelse på SCIENCE.

Du kan vælge at bruge noget af valgfriheden på projekter uden for kursusregi, på et udlandsophold eller på at lave et virksomhedsprojekt.

Generelt er det sådan at der skal kunne argumenteres for hvorfor et valgfrit kursus er relevant for dit stidium.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak

Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juni 2016 af guzbak

Jeg har lige eftertjekket og SCIENCE beskriver det således:

- Obligatoriske fagelementer: Kurser som du skal følge som en del af din uddannelse
- Begrænset valgfrie fagelementer: Kurser/projekter du skal vælge fra en liste med bestemte kurser
- Valgfrie fagelementer: Kurser/projekter som frit kan vælges blandt alle kurser/projekter

Og de valgfrie kurser kan også foregå på andre universiteter :-)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak

Skriv et svar til: KU - Valgfrie kurser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.