Studievalg og videregående studie

Datalogi og ADHD?

20. juni 2016 af Mallingg (Slettet)

Hej alle!

jeg elsker IT og selvom programmering kan være svært at huske samt lære, så synes jeg det er ligeså spændende som det er svært.

Jeg søger nogle personer der allerede er igang med dette studie og kan give nogle ideer om hvorda ndet er. jeg har læst på forskellige kilder at det er svært og hårdt! der er meget at læse.

Er det noget i stil med at man får kastet en bog på 400 sider i hovedet som skal terpes og forstås samt læses ofc til næste uge? for så tror jeg ikke det er noget for mig da jeg allerede ved tanken finder det meget uoverskueligt og uudholdeligt.

Hilsen studenten Malling


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2016 af guzbak

Mit indtryk er ikke at læsemængderne er store. Det er rigtigt, at der kan være nogle store bøger på pensum. Men ud af de 2-3 fag jeg har haft med datalogerne, har jeg stort set ikke haft behov for at læse i dem, hvis jeg fulgte med til timerne og lavede de ugeopgaver, man får. 

Jeg synes dog du bør tage en snak med en 'rigtig' datalogistuderende. Hvis du ikke finder nogen her, så prøv evt. at finde en facebook gruppe eller lign. og spørg ud der :-)

Held og lykke!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Datalogi og ADHD?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.