Studievalg og videregående studie

Adgangskrav til universitet

14. september 2016 af Kiez (Slettet)

Hej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni

1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni

2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

Alle afsluttede fag i 1.g har en betydning for dit endelige gennemsnit. Gennemsnittet er på nuværende tidspunkt er 4,6 med de specifikke adgangskrav:

Dansk A
Engelsk B
Matematik A
Enten fysik B eller geovidenskab A

Brugbart svar (0)

Svar #2
14. september 2016 af mathias1997

1. Det er kun dine årskarakterer i de fag, du afslutter, der vil tælle med i dit samlede gennemsnit. Dvs. dine C-fag i 1.G, B-fag i 2.G og A-fag i 3.G. Dine karakterer i 1.G har derfor ikke den store betydning.

2. Software Engineering i SDU havde en adgangskvotient på 4,6 i 2016, men den ændrer sig fra år til år - se evt. https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/tekniskvidenskabeligebacheloruddannelser/civilingenioeruddannelser/software-engineering

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2016 af JulieW99

#2, du har jo også C og B-fag i 3.g, samt C-fag i 2.g, du afslutter.

#0, Det er karakteren fra det år du afslutter et fag der tæller. Altså er din karakter i dansk ligemeget indtil du afslutter faget i 3.g, når du bliver student.

- - -

Vh Julie

Skriv et svar til: Adgangskrav til universitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.