Eksamensforberedelse

Problemstilling - Evolution

25. september 2016 af 2Fab4U - Niveau: 9. klasse

Hej, Projektugen nærmer sig, og jeg mangler stadig en problemstilling med et problem i. Mit hovedemne er om forskelle. Jeg har valgt at fokusere på Forskellen mellem Evolutionteorien og Biblens teori, og min problemstilling lyder sådan her indtil videre: Hvad er forskellen på arternes oprindelse og udvikling set, set med videnskabens og biblens øjne.. - Men kan ikke få den afsluttet, skal nemlig have det problem. Jeg ved at de fleste steder i USA har forbudt Darwins teori, men hvordan gør man det til et problem? Kan i hjælpe med at afslutte problemstillingen så der er et problem jeg kan fokusere på. - Tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

Hvilke kilder understøtter din følgende påstand: Jeg ved at de fleste steder i USA har forbudt Darwins teori ?

Så vidt jeg ved, jeg kan selvfølgelig tage fejl, er det ulovligt at undervise i kreationisme i offentlige skoler, fordi det fremmer en bestemt religions synspunkt, hvilket er forfatningsstridigt i forhold til The Establishment Clause of the Religion Clause. 

Edwards v. Aguillard (højesteretssag): Teaching creationism in public schools is unconstitutional because it attempts to advance a particular religion.

Epperson v. Arkansas (højesteretssag): States may not require curricula to align with the views of any particular religion.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl. Der er dog en rigtig stor del af amerikanerne, der er kreationister. 


Skriv et svar til: Problemstilling - Evolution

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.