Naturvidenskabeligt grundforløb (NVG)

kostvaner

02. oktober 2016 af JackandJack (Slettet)

Jeg sidder lige nu, med en kostanalyse og jeg nu nået til et spørgsmå,l der lyder således " kan man ændre kostvaner hvorfor/hvorfor ikke"

og jeg er virkelig lost!!!!!!! hvad skal jeg svare på dette?


Svar #1
02. oktober 2016 af JackandJack (Slettet)

ops stavefejl uden i.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. oktober 2016 af jantand

Hvis det er muligt at ændre kostvaner ved oplysning, så er pengene til alle kostråd og kampagner givet godt ud.

Hvis befolkningen bliver federe og federe og flere får diabetes så er pengene givet god ud.

Der er mange der har ændret kostvaner i de seneste år , der er flere vegatrianere.

Der er flere der ændre kostvaner . Stenalderkost. Laktosefri kost. Low carbo high fat. Det er på grund af "oplysning".

Kostvaner er også ændret meget på grund af sport. Det er ikke muligt at blive Ironman på chips og cola.

Dem der virkelig har behov for at ændre kostvaner gør det ikke. FEDE og diabetikere. Det er ikke fordi de ikke kender til sunde kostvaner. De er ikke motiverede.

Find ud af hvordan man får folk til at ændre kostvaner så er din lykke gjort.

Hvis du ikke kan det så skriv en bog om  et ny kost koncept. Få den udgivet . Sørg for at komme i Go' morgen Danmark. Så kan du holde foredrag om den i to år. Så finder du på et nyt koncept. Fortsæt selv

Hilsen Jan


Svar #3
12. oktober 2016 af JackandJack (Slettet)

men hvordan finder jeg ud af, at folk har ændret kostvaner?


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. oktober 2016 af jantand

Det kan du se på : Forbruget af fødevarer. Statistik.

Velfærdssygdomme.

Fordelingen af overvægtige i befolkningen.

Polariseringen i sundheden.

Sukkerforbruget: statistik.

Alkoholforbruget

Der findes talrige statistikker der viser forbruget af fødevarer.

Det nytter ikke noget at spørge folk om der kost for de svarer ikke korrekt. De svarer det de ved hvad de skal sige . De svarer ikke det de virkelig gør.

STATISTIK STATISTIK ....


Skriv et svar til: kostvaner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.