Samfundsfag

DESPERAT, PLS HJÆLP - PROBLEMFORMULERING OG PROBLEMSTILLINGER

19. november 2016 af Theajames (Slettet) - Niveau: B-niveau

Nu prøver for tredje gang.
Jeg skal skrive en synopsis indenfor temaet: vælgerens politiske meningsdannelse.

Min problemformulering er: Hvilke faktorer påvirker vælgerens politiske meningsdannelse?

Mine problemstillinger:

1. Redegør for begrebet vælgeradfærd

2. Undersøg hvilken betydning de politiske skillelinjer har for vælgeren.

3. Diskuter mediernes rolle i den demokratiske debat, har det en indflydelse på vælgeren?

Er min problemformulering og mine problemstillinger fine nok, eller er de ikke gode nok? pls hjælp.

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

1. Ganske fint spørgsmål til den redegørende del.
2. Du bør nok angive i parentesen, hvad du mener med "politiske skillelinjer".
3. Det sidste spørgsmål er rigtigt godt, men den sidste del af spørgsmålet virker lidt, som om det blot er "kastet" ind for at få det til at fylde. Overvej at omformulere den sidste del. Måske noget i retning af "(...), og diskuter i hvor høj grad de (dvs. medierne) har en indflydelse på vælgerens adfærd".

Svar #2
19. november 2016 af Theajames (Slettet)

Mange tak!. de politiske skillelinjer hænger sammen med vælgeradfærd, så har fravalgt den. Har du måske et forslag et en anden problemstilling? 

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

Uha, det var et godt spørgsmål. Måske ville det være godt at komme ind på, hvorfor de klassiske partier (fx Venstre og Socialdemokratiet) er gået fra at være klassepolitiske partier til catch all-partier?
Prøv at skrive det ind under den analyserende del i din problemformulering og se, om du synes, det giver mening ift. dine tanker og overvejelser (du skal jo selv finde materiale, teorier, modeller m.m. for at kunne besvare spørgsmålene).

Skriv et svar til: DESPERAT, PLS HJÆLP - PROBLEMFORMULERING OG PROBLEMSTILLINGER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.