Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Utilfreds med karakter.

13. februar 2017 af magger123 (Slettet)

hmm... Som i nok kan se, så er jeg utilfreds med min karakter som vi fik tilbage i fredags. Jeg fik 4 og ville høre om der var nogle som ville læse den igennem for at se om rent faktisk ligger til 4. Skriv til mig så sender jeg den :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. februar 2017 af Soeffi

#0. Hvilken begrundelse gav læreren?


Svar #2
13. februar 2017 af magger123 (Slettet)

Ingen begrundelse/kommentar til ogpaven. Kun 4'tallet. 

- skal snakke med mine lærere imorgen, omkring min karakter, men det ville være rart hvis nogen havde læst den :)  


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. februar 2017 af Soeffi

#2

Hvilke bedømmelseskriterier fik du opgivet inden opgaven blev stillet? 


Svar #4
14. februar 2017 af magger123 (Slettet)

nu har jeg vedhæftet opgaven og håber at nogen vil læse den og komme med en kommentar til den. 

bedømmelseskriterier:

15-20 sider

indledning

abstakt

redegørelse

analyse

diskussion/vurderende 

konklusion

kildehenvisninger

litteraturliste

Vedhæftet fil:SRP FÆRDIG pdf.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #5
15. februar 2017 af Judicature (Slettet)

Jeg vil indledningsvis gøre opmærksom på, at jeg kun har skimmet din opgave. Det er ved at være nogle år siden at jeg selv skrev SRP. Dog er der flere elementer af opgaven, som jeg mener kunnet have været anderledes.

For det første er det sproglige niveau ikke særlig højt. Kommateringen er nok noget du burde fokusere på i fremtiden, for der er alt for mange kommafejl. Du bruger for eksempel konsekvent infinitivkomma. Derudover har din sammenligning med Askepots sko ingen steder hjemme, i hvad der skal minde om en videnskabelig artikel. Der er desuden et overforbrug af citationstegn hvor disse ikke hører til. Dit abstract er desuden også fuldt af sproglige fejl.

Betragtninger som at man ikke havde Twitter eller Facebook dengang, men hvis man havde kunne det have ændret sagen, er slet ikke relevante. Faktum er, at det havde man altså ikke. Hvis du skal sammenligne med nutiden skal du være mere dybdegående end det, ellers er det ikke relevant.

For det andet er der virkelig ikke meget analyse i denne opgave. Det er nærmest bare en lang opremsning af redegørelser, og ofte med manglende henvisninger. Diskussionen kunne også have været mere dybdegående.

For det tredje kommer du med en masse påstande, som du så ikke begrunder eller uddyber senere hen. Hvorfra ved du hvordan folk havde det i givne situationer? Hvis det fremgår af noget materiale skal du henvise hertil. Hvis det er din egen mening fremgår dette ikke tydeligt nok. Mange af de punkter som kunne være interessante at komme ind på, går du meget hurtigt henover.

Du bruger næsten ikke din teori om mediepåvirkning, som jo var det, opgaven skulle handle om. Opgaven er igen for redegørende.

Desuden er din konklusion ikke fyldestgørende, da du ikke rigtigt får besvaret problemstillingen grundigt nok. Den berører ikke din gennemgang af emnet, og man skal desuden ikke stille spørgsmål i sin konklusion.

Jeg vil mene, at 4 er en passende karakter.

Brugbart svar (0)

Svar #6
15. februar 2017 af Skun

#Flækket af Judicature


Skriv et svar til: Utilfreds med karakter.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.