Studér i udlandet

OxFORD UNIVERSITY

16. april 2017 af 12345hey

Hej folkens 

Jeg har virkelig lyst til at søge ind på Oxford university. Jeg er nu nået til slutningen af 2.g og skal til 3.g efterfølgende. Derfor leder jeg efter en person som måske har prøvet at søge ind i Oxford Univerity eller muligvis er kommet ind, for jeg vil rigtig gerne stille et par spørgsmål til personen, så personen måske kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre. 

Mit spørgsmål er derfor, om i kender nogen som har været igennem processen, for hvis i kender nogen, må de meget gerne kontakte mig. 

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. april 2017 af sjls

Bare af nysgerrighed; hvorfor vil du gerne læse på Oxford, og hvad vil du gerne læse?

Brugbart svar (0)

Svar #2
01. maj 2017 af lauraa19 (Slettet)

Kender en der soegte ind paa Cambridge. Det vigtigste er at de kigger ikke kun paa hvor godt du har gjort det i skole, men de kigger ogsaa paa hvad du laver udenfor skolen, altsaa arbejde, sport, klub, frivilligt arbjede osv. 

Ham som jeg kender havde faaet 3 A* (jeg bor i England), og han blev ikke accepteret fordi det eneste han kunne vise dem var at han havde gaaet i skole. 


Svar #3
02. maj 2017 af 12345hey

Okay, så de kigger i bund og grund ikke kun på karaktere? 

Har han muligvis en bruger her inde, hvor jeg kan kontakte ham?


Svar #4
02. maj 2017 af 12345hey

Det kunne også være meget godt, hvis der var nogen som kendte en person der har prøvet at ansøge i Oxford University


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. maj 2017 af lauraa19 (Slettet)

Nej, de kigger på det hele. Nej, desværre, han er englænder.

Brugbart svar (0)

Svar #6
06. marts 2018 af Biotek98

Jeg har mødt en af dem, der ser på de danske ansøgninger til Oxbridge (Oxford og Cambridge) gennem ATU. Hun sagde, at man helst skal have et snit over 11, når man søger fag som medicin. Man skal fokusere på alle de ting, der er relavante for dit fag i din ansøgning, hvilket betyder, at de har mindre fokus på ting, der viser, at du er en god person som frivilligt arbejde. Det hjælper meget, hvis du har lavet noget forskning. Hun sagde, at mange kommer ind på deres SRP istedet for forskning.  Der er en organisation, der hjælper unge med komme ind på elite universiteter som oxford. Organisationen hedder Project Acces, og de hjælper gratis. Du kan få en mentor, der går på det studie, som du vil ind på. Der er flere danskere med i organisationen og de er meget flinke mennesker. Her er et link: https://www.projectaccess(.)co/ (Fjern parenteserne)


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. juni 2018 af magar

Slettet

Skriv et svar til: OxFORD UNIVERSITY

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.