Dansk Historieopgave

Rappport om koloniseringen af Congo

27. april 2017 af henriklar (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg er igang med at skrive en rapport om koloniseringen af Congo og er i tvivl om, hvordan indledningen skal skrives?

Jeg har skrevet følgende:

Under erobringen af Afrika ca. 1880 – 1914 deltog Danmark ikke som et samlet land. Det forholdt sig dog sådan, at en del danskere deltog som soldater, plantebestyrere og missionærer. Danskernes medvirken var fordelt over mange steder, den største del arbejdede dog under den belgiske kong Leopold II under koloniseringen af Congo, der beskrives som et af de sorteste kapitler i kolonihistorien.

Formålet med denne opgave er at undersøge, hvordan kulturmøderne under den europæiske kolonisering af Afrika, har påvirket den nulevende befolkning i Afrika. Kulturmøderne var meget forskellige i de enkelte kolonier, og derfor har jeg valgt at afgrænse opgaven til udelukkende at beskæftige mig kulturmøderne mellem danskerne og congoleserne under koloniseringen af Congo fra 1880’erne frem til 1914. 

Det ville være rart med nogle kommentarer til indledningen. :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2017 af Moderatoren

Du skal huske at inddrage din problemformulering i indledningen. Få flere tips og hjælp til din indledning til din DHO her i DHO-bogen.


Skriv et svar til: Rappport om koloniseringen af Congo

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.