Studievalg og videregående studie

Supplering - Medicin

29. juli 2017 af Josefine54 (Slettet)

Jeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal supplere følgende fag: 

Matematik fra B-A, Kemi fra 0-B og Fysik fra C-B 

Mit spg. er, om jeg vil være i stand til at følge med på studier såsom medicin, molekylær medicin eller lignende studier på lige fod med de andre studerende, for jeg har jo ikke haft fagene i flere år? Ifølge jeres erfaringer/råd, vil det så være bedst at droppe medicin eller lignende uddannelse og vælge en hel anden retning - eller vil jeg nogenlunde have den samme viden som de andre studerende efter supplering? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juli 2017 af Dulugtergrimt

Du kan som sådan sagtens følge med. Mange gør som dig.
Min opfattelse er primært at man som naturvidenskabelig student gennem 3 år, lærer at tænke anderledes. Der er en helt anden logik, som gavner folk på de naturvidenskabelige uddannelser.
Hvis du har snittet til det, kan jeg godt anbefale medicin.

Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juli 2017 af PSXL

Jeg kommer selv fra en sproglig linje med spansk A, engelsk A og samfundsfag B. I gymnasiet trak jeg mat C op til B, og derefter supplerede jeg via GSK de resterende niveauer. Det brugte jeg så et år på og søgte derefter ind på medicin efter. 

Det er ikke noget problem at følge med, ellers kan du altid forberede dig i sommerferien inden studiet starter, hvis du starter i september. 
Jeg studerer selv pt. til kiropraktor, som følges sammen med medicinerne, og jeg har ingen problemer med at følge med, selvom jeg er sproglig student. Det handler også bare om, at man sætter sig ned og lige gør den ekstra forberedelse, hvis man føler, at man ikke er helt med på det basic. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juli 2017 af Peterja (Slettet)

Jeg kan slet ikke se, hvad du skulle frygte. Du vil jo netop have haft fagene for ganske nyligt, hvis du supplerer dem op lige inden du søger ind på studiet :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. august 2017 af guzbak

Normalt plejer man at have nogle basale kurser som kemi eller matematik fag, som gør at alle bliver nogen lunde opdateret. Fx har man på 1. semester medicin humanbiologi og cellens kemiske komponenenter, hvor du bliver tæsket igennem kemi fra basic af.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Supplering - Medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.