Engelsk

Engelst tekst

20. august 2017 af Stjerneskud2016 - Niveau: 10. klasse

Hej! Jeg har fået en opgave i engelsk hvor jeg skal skrive om mig selv. Min fortid, nutid og fremtid.

Gider du måske at kigge og rette

Mange, mange tak på forhånd

About Me

My name is ---. But my family call me ----. I was born at ---, and I am --- years. I was born in the cultural capital of Russia, St.Petersburg.  I have got 3 siblings; en elder sister, en younger sister and two little brothers. I'm very close with my parents and all of my siblings especially with my oldest sister, maybe because she is only two years older than me. When I was small I used to go to my grandmother's cottage each year together with my older sister. It was always very fun. I used to swim in lakes, pick berries and mushrooms in the forest, and play with my friends, which I still keep in touch with today. I have been living and going to school in Russia until I was in 3rd grade. When I was 10 years old I moved to Denmark with my family. I took 3 grade again in Denmark, for learning the language. My parents are divorced and my stepdad is Norwegian. I am currently living in -----. I work in Kvickly, textile department. The work has taught me to understand what money is and realize how hard it is to earn them. In my spare time, I like to read books. I mostly like classical literature and books about love. Some of my favorite books are “Gone with the wind” and “Jane Eyre”. I like books because they can make you see the world in a different way. I also collect perfume, from exclusive brands. My latest novelty was a perfume that I brought from Venice, from a little-known Venetian firm. Perfumes have been a huge interest of mine, I find it interesting to read about how perfumes are created, from raw materials that come from different parts of the world. I also love to watch film, listen to music. My favorite music is the 80's. I love to watch movies in crime and comedy genre, like “Sherlock” and "Perfume: The Story of a Murderer" Other than that, I love to travel as well. Last sommer me and my family decided to drive to Venice. We drove throw Germany and Austria. It was fascinating to see how the nature was changing from “flat” Denmark to The Alps, and also how the Italian style buildings were different from Scandinavian. I travel to St.Petersburg about once a year for visiting my family. When I'm in Russia I often go to museum, philharmoni and see ballet. I am currently going to ----- because I later want to study at the University of Copenhagen. I think think that I would like to study medicine, for later become a doctor. Because it was my dream for a long time of my life, I think that it is amazing to know that you can save somebody's life. My older sister also goes to ------, I've only heard good about it from her. That was also a reason why I chose ---. In the future, I also want to travel a lot, because I feel that traveling can make you more open minded. I think that all cultures and people can learn something from each other. I am very interested in USA, South Korea, and Spain. That would probably be the first places I would visit in the future.

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2017 af lauraa19 (Slettet)

Der er ikke noget der hedder 'en' på engelsk. Jeg vil også skrive 'older', i stedet for 'elder' sister. 

Det hedder ikke 3 grade. Prøv 3rd grade. Og prøv 'to learn the language' ikke 'for learning the language'.

Ikke 'sommer'. 

Prøv lige at kigge på den sætning igen. I am currently going to ----- because I later want to study at the University of Copenhagen. I think think that I would like to study medicine, for later become a doctor. Because it was my dream for a long time of my life, I think that it is amazing to know that you can save somebody's life. My older sister also goes to ------, I've only heard good about it from her. 

I din sidste sætning, prøv lige at tænke på om du har med en eller flere lande at gøre. 

Svar #2
20. august 2017 af Stjerneskud2016

Mange tak! lauraa19

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. august 2017 af Stygotius (Slettet)

"grade" er amerikansk, og "form" er engelsk.  "realize" er amerikansk,  og "realise" er engelsk.

En eller flere lande????

I am  xx years" er ikke engelsk. Det hedde enten "I am xx"  eller "I am xx years old  - of age"

Måske lauraa 19 ville skrive "older sister", men det skulle hun ikkke gøre. "Older" refererer til alder og "elder" refererer til rækkefølge, -enten i familien eller på arbejdspladsen (= ældre i tjenesten)

-I øvrigt skal Stjerneskud2016 vel selv lave sine opgaver og ikke bare skrive af fra andres løsninger.

Man  forventer vel en smule selvstændigt arbejde  eller......

Stjerneskud2016s tekst er hverken dansk eller engelsk eller danglish. Det er er sært miks af et hidtil ukendt "sprog".

Brugbart svar (0)

Svar #4

Jeg bor i Engalnd og har gjort i 15 år. Det er older sister, man kan ikke sige she is my elder sister, så den må du lige tænke om igen. Form/grade har lidt at gøre med hvad for en skole man er på i hvilket del af landet. Det er meget sjældent at der er nogen der faktisk bruger 'form' . Det der bliver brugt mest er faktisk 'Year 3' f.eks.

I forhold til at det skal være selvstændigt, det er det skam også. Jeg har ikke skrevet teksten og ikke sat mig ned og skrevet den op igen. Jeg har forklaret nogle af de ting som skal rettes og fortalt at han skal kigge på nogen af sætningerne igen. Hvis ikke du er med på at hjælpe folk, så skulle du jo ikke være bruger på denne hjemmeside.

Svar #5
20. august 2017 af Stjerneskud2016

Tusind tak Laura! 

lauraa19

Brugbart svar (0)

Svar #6

No problem. Sig bare til hvis der er andet du skal have lidt hjælp til. Det er jo derfor man bruger Studieportalen. 

Brugbart svar (0)

Svar #7
20. august 2017 af OliverHviid

lauraa19, det hedder nu engang "she is my elder sister". 

Brugbart svar (0)

Svar #8

Det hedder det ikke. Hvis det er det i bliver undervist, så fint, men sådan siges det ikke på engelsk. Du vil aldrig møde nogen som siger 'she is my elder sister'. Min bedste veninde's mor er Engelsk lærer, og selv hun siger at det er 'older'.

Brugbart svar (0)

Svar #9
20. august 2017 af Stygotius (Slettet)

Hvorfor i alverden skulle  man kan  ikke kunne sige "she is my elder sister"??  -Argument tak,

Du kender tilsyneladende ikke forskellen på older og elder

Det er muligt at du har boet i England, men du har  i hvert fald ikke lært særlig meget af det,og det er nok ikke så mærkeligt når du ikke engang kan læse og forstå en saglig forklaring.  Du kan jo heller ikke selv formulere dig på et forståeligt dansk.

Ang.  "form":  Du kender måske heller ikke  udtrykke "a  sixth former"??

Brugbart svar (1)

Svar #10

Elder sister er gammelt engelsk. Det bruges aldrig mere. Man bliver ikke undervist på gammel engelsk mere. 'Older sister' eller 'big sister' bruges. Hvis du nogensinde sagde 'she is my elder sister' til en i Engalnd, vil de kigge lidt på dig. Der er forskellen.

Sig mig hvor det ikke er forståeligt dansk bortset fra trykfejl.
Jo, den kender jeg godt fordi jeg er lige blevet færdig med sixth form. Der siger man sixth former, men man siger aldrig 8th form eller 9th form, der bruger man 'year 8' eller 'year 9'.

Jeg syntes at måden du taler til folk er helt forket, meget arrogant og træls. Jeg har fulgt hele skolegangen i England og har altid fået karakter mellem A*-C. Sluttede sixth form med A* i Business og Sociologi, så har lært alt det jeg skal bruge og lidt ekstra. Men det kan være at du skal sæt dig lidt ind i hvordan man opfører sig.

Brugbart svar (0)

Svar #11
21. august 2017 af Stygotius (Slettet)

Lige som det (som i dette tlfælde)  ikke er alle danskere som kan tale/skrive  godt dansk, er det ikke alle englændere  der skriver godt engelsk.

Du vil gerne have eksempler på det ringe dansk i dine indlæg?  all right det får du så.

"Jeg bor i England og har gjort i 15 år."

" Det er older sister, man kan ikke sige she is my elder sister, så den må du lige tænke om igen."

"Hvis det er det i bliver undervist, så fint,"

"Min bedste veninde's mor er Engelsk lærer"

"så har lært alt det jeg skal bruge "

Flere??

Brugbart svar (0)

Svar #12
21. august 2017 af Stygotius (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #13
21. august 2017 af Moderatoren

Denne tråd skal handle om at hjælpe trådstarter med engelsk. Ikke om at skrive korrekt dansk. Det er ligegyldigt. 

"Hold dig til emnet. Opret en ny tråd og henvis til den hvis du har en kommentar, der ikke er relevant for emnet."

"Hold en ordentlig tone. Husk på at vi er mange forskellige mennesker i alle aldre. Og alle skal føle sig trygge ved at stille eller besvare et spørgsmål på Studieportalen.dk."

"Helt generelt: Vær flinke overfor hinanden på forummet og respektér hinandens forskellige ståsteder. "

Tråden er låst for yderligere indlæg.