Naturvidenskabeligt grundforløb (NVG)

HJÆLP NV EKSAMEN STX HASTER

24. oktober 2017 af Ay77 (Slettet)

Hey SP

Jeg er 1.g'er(STX) og i overmorgen skal jeg op i min første eksamen på gymnasiet - nemlig nv eksamen. Pga. den nye reform, kommer den til at tælle på mit karakterblad med en vægt på 0,25. Eksamen kommer til at foregå således: jeg kommer til at holde et 5 minutters oplæg om den journal jeg har valgt at fortælle om, hvorefter der er en samtale på 10 min., hvor mine lærere kommer til at stille mig spørgsmål ind til den journal jeg har valgt at fortælle om, og evt. de 6 andre journaler. Mine journaler er mit pensum. 

Mit spørgsmål til jer er om i har nogle gode råd til hvordan man klare det bedst - selvfølgelig skal man øve sig, foreberede sig osv. så man kan stoffet.

Jeg er ret nervøs fordi det min første eksamen på gymnasiet allerede efter 3 måneder(grundforløbet). 

Hvis i har nogle gode råd fra den gang i var op i jeres nv eksamen, så kom gerne med dem! Det ville jeg sætte utrolig meget pris på! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. oktober 2017 af 1stein (Slettet)

Husk at kunne tegne alle de forskellige molekyler i pindeform. Og redegøre for det der står selvfølgelig.


Skriv et svar til: HJÆLP NV EKSAMEN STX HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.