Eksamensforberedelse

EKSAMEN - DUMPET?

11. november 2017 af AnnaSofiestx (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg har dumpet både ap og nv eksamen i 1'g. Mine lærer har sagt de kun tæller for 0,25% af mit afgangsbevis, men har læst og fået fortalt at mine nærmeste, at hvis man dumper 3 gang- så kan man ikke få sin studenterhue? Kan det passe, tæller disse to små eksaminer med i det, eller skal jeg bare have et gennemsnit over 2,0 for at bestå?


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. november 2017 af Hejmeddigjeghedderkajx (Slettet)

Du får din studenterhue, når du har et gennemsnit på 2,0 - det handler ikke om hvor mange fag du dumper. Derudover så tæller de to fag for 0,50% til sammen, så dine lærere har ret og ja, hvis du er under den nye reform (hvis du er startet i år) - så tæller AP og NV med. I realiteten kan du sagtens få din hue, hvis du har under 2,0 i snit - men så får du bare ikke dit eksamensbevis.


Brugbart svar (1)

Svar #2
11. november 2017 af mikkel981

En studenterhue er bare en tradition, jeg kan også købe en studenterhue her og nu, og lege student. Som #1 siger er det dit afgangsbevis der er det vigtige, og det får du hvis du har et gennemsnit på mindst 2,0.
Måske er gymnasiet ikke noget for dig? Hvis du allerede har dumpet 2 prøver i 1.g, så bliver det nok svært for dig i 2 og 3.g

Svar #3
11. november 2017 af AnnaSofiestx (Slettet)

#1

Du får din studenterhue, når du har et gennemsnit på 2,0 - det handler ikke om hvor mange fag du dumper. Derudover så tæller de to fag for 0,50% til sammen, så dine lærere har ret og ja, hvis du er under den nye reform (hvis du er startet i år) - så tæller AP og NV med. I realiteten kan du sagtens få din hue, hvis du har under 2,0 i snit - men så får du bare ikke dit eksamensbevis.

Okay lad os sige jeg får et gennemsnit på 5,0, men dumper en tredje eksamen hvad skal der? for jeg ikke mit afgangsbevis eller hue?


Svar #4
11. november 2017 af AnnaSofiestx (Slettet)

#2 En studenterhue er bare en tradition, jeg kan også købe en studenterhue her og nu, og lege student. Som #1 siger er det dit afgangsbevis der er det vigtige, og det får du hvis du har et gennemsnit på mindst 2,0.
Måske er gymnasiet ikke noget for dig? Hvis du allerede har dumpet 2 prøver i 1.g, så bliver det nok svært for dig i 2 og 3.g

Okay lad os sige jeg får et gennemsnit på 5,0, men dumper en tredje eksamen hvad skal der? for jeg ikke mit afgangsbevis eller hue?


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. november 2017 af Mathias7878

#3

Som både #1 og #2 nævner er det fuldstændigt ligegyldigt, hvor mange eksaminer du dumper. Så længe dit gennemsnit er 02 eller derover, får du dit eksamensbevis, dvs. du består og du kan kalde dig selv for student.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. december 2017 af EUXStudent (Slettet)

Husk, at der ikke er reel lodtrækning om eksamensfag. Du er derfor i din gode ret til at forlange, at svage eksamensreultater bortfalder.


Skriv et svar til: EKSAMEN - DUMPET?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.