Spansk

Hjælp til oversættelse af spansk sætning

13. november 2017 af boel008 - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg har nogle sætninger som skal oversættes og håber meget i kan hjælpe mig. Jeg har prøves på nogle af dem og andre kan jeg ikke lige gennemskue.

Her er sætningerne:

a)  Mange unge andalusier har ingen arbejde. De er arbejdsløse, men drømmer stadig om en bedre fremtid i Spanien (Andalucier = Un andaluz, pl. Andaluces)

b)  Arbejdssituationen i Spanien er desværre meget svær og der er mange fattige.

c)  Selvom om de unge har gode uddannelser, er det en stor udfordring at få arbejde.

d)  Uden penge kan de ikke flytte hjemme fra. De unge bor hos deres forældre eller deler en lejlighed med andre unge i samme situation.

e)  22% af de unge i Spanien hverken studerer eller arbejder. Disse unge kalder man ”ninis”.

f)  I de store byer, som Madrid og Barcelona, er der flere muligheder.

g)  80% af de unge overvejer* at forlade Spanien, fordi der er bedre muligheder i andre lande.

h)  Manuel har studeret geografi på universitetet og er i gang med at søge* arbejde.

Og her er mine sætninger:

a. Muchos Andaluces joven no tienen trabajo. Desempleados, pero sueñan todavía con un futuro mejor.

b. La situación de trabajo en España hay desgraciadamente muy difícil y hay muchos pobres

c. Aunque los jóvenes tienen buena educación, es un gran reto para conseguir trabajo.

d.   e. 22% de jóvenes en España ni estudiando ni trabajando. Estos jóvenes les llaman "ninis".

f. En las grandes ciudades, como Madrid y Barcelona, hay varias opciones.

g. 80% de jóvenes estan considerando dejan de España, porque hay oportunidades mejeros en otros países.

h. Manuel ha estudiado geografía en la Universidad y está buscando trabajar. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. november 2017 af jbmm

Se mine mange kommentarer i din indbakke.


Skriv et svar til: Hjælp til oversættelse af spansk sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.