Studievalg og videregående studie

Dokumentar om Niels Brock Elite-linje

24. november 2017 af TheNicken99

Hej.

Jeg søger en gammel dokumentar om Niels Brock's elite-linje på elitegymnasiumet.
Jeg har ikke haft held med en google-søgning, så håbede at en herindenfra haved et link. 

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. januar 2020 af Hhhhgdil

Hej, jeg ville spørge om du gik på elite linjen eller har gået der. Hvis ja, ved du hvad hvor meget man skal have i snit for at komme ind?

/Tak

Svar #2
13. januar 2020 af TheNicken99

Hej.

Ja, jeg gik på "Eliten" (på daværende tidspunkt var der udelukkende Business Elite).
Jeg tror ikke (strengt taget ved jeg det ikke, så jeg ville kontakte Niels Brocks studievejledere i dit tilfælde), at der er et specifikt krav om ens karakterniveau. Dog kan med udgangspunkt i mine egne karakterer, som var et gennemsnit på 11,0 fra folkeskolen, sige at 'Eliten' som helhed er rettet mod de elever der har høje ambitioner - dvs. at du ud fra MIN opfattelse godt kan komme ind med et væsentligt lavere gennemsnit, hvis du udviser høje faglige ambitioner og din indsats tilsvarende afspejler dette (så bør karakterene jo også følge med efterhånden).

Du bør også huske, at man nu - modsat da jeg selv søgte - blot søger gymnasiet og ikke en specifik studieretningslinje i første omgang, da man starter i et grundforløb forinden, hvilket også bør give dig rig mulighed for at få besvaret dit spørgsmål hos underviserne / nuværende elever / studievejlederen.

Tjek evt. også, hvornår der er åbent hus.   


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. januar 2020 af Hhhhgdil

Tusind tak for hjælpen :)

Skriv et svar til: Dokumentar om Niels Brock Elite-linje

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.