Psykologi

SRP, hjælp!!

15. december 2017 af stin7901 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej jeg sidder med min SRP og jeg føler min redegørelse halter lidt. Jeg skriver i engelsk og psykologi, og jeg har bare haft vildt svært ved hvilke teorier jeg skal koble på en skoleskyder da det er så bredt. Min overordnede undersøgelse bygger på hændelsen på columbine high school, og hvor jeg vil undersøge hvad der får unge personer til at begå skoleskyderier. jeg skal redegøre for hvad et skoleskyderi er og om jeg kan finde en genrel profil beskrivelse af en skoleskyder, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg skal bygge redegørelsen op da det er så bredt at finde en profil af dem. Jeg tænkte jeg ville redegøre for tre forskellige typer skoleskydere som jeg har fra en bog, men tænker at jeg også skal have noget mere grundlæggende med som nogle teorier og opvæksten og hvad der kan gå galt i opvæksten, nogen der tænker en teori kunne være god her, sætter pris på alle inputs ;) 

 

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2017 af Smut1

Det er et svært spørgsmål, idet du kan bruge langt de fleste  udviklingsteorier inden for psykologien til at beskrive, hvad der går galt i barndommen. Tænker, at du bare må vælge det, som interesserer dig mest, (eller hvis du ved, at din lærer har en favorit teori- ;)

Læste i en eller anden bog, at der er en overvægt af dem som begår high school shootings, som lider af skizofreni.  Jeg har aldrig selv beskæftiget mig med high school shootings, så du må ikke spørge mere end til det.


Skriv et svar til: SRP, hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.