Andre fag

Aristoteles' verdensbillede - SRP!

15. december 2017 af Ninus99 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hejsa! jeg er igang med SRP og skriver om jordens form og har valgt aristoteles som hovedperson. jeg mangler en person der er enig med ham og hans teori om jorden var rund. gerne fra 1800-tallet :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. december 2017 af AngelOneOne

Hej,

Jeg tror ikke der er nogle "store" videnskabsmænd fra 1800-tallet der ikke mente Jorden var rund, og derfor er der heller ikke nogle der forsøgte at bevise det. Grunden til det er, at  Ferdinand Magellan rejste (næsten) helt rundt om Jorden i perioden 1519 til 1521, og dermed fremlagde et praktisk bevis for, at Jorden var/er rund. Efter dette, var alle (eller i hvert tilfælde de fleste) overbeviste om, at de gamle grækere, kinesere og astronomer fra den islamiske verden havde ret... Jorden er rund.

Du kan læse lidt om Magellan og hans dobbeltrejse øst og vest her: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Magellan

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Aristoteles' verdensbillede - SRP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.