Studievalg og videregående studie

Turbokursus kemi-C, fysik-B, mat-A

07. januar 2018 af calle12345 (Slettet)

Hej jeg skal efter 3.g holde et sabbatår, hvor jeg bla.a skal ud at rejse, men også læse nogle fag op. Jeg vil gerne tage en vidergående uddannelse på ingeniørhøjskolen i Århus. Men da jeg er HHX ellev og derfor ikke har haft de fag det kræver, overvejer jeg at tage et turbo kursus. Turbokurset forløber over 1/2 år, hvor jeg kan læse kemi-C, Fysik- 0--> B og Mat-A. Men jeg er har hørt at turbo kurset er relativt hårdt og ville derfor hører om der er nogen der har prøvet det og om hvor hårdt i syntes det har været, med henhold til lektier, afleveringer osv. På den uddannelse jeg vil læse kræver det et gennemsnit på 7 og at man har et Mat-A gennemsnit på 7 og er lidt bekymret for om Mat-A bliver for hårdt (i Mat-B fik jeg 10 i gennemsnit). 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. januar 2018 af Anders521

Jeg kender en som havde taget et turbokursus i Mat-A, men undervisningsforløbet var på ca. 6-7 uger og ikke 1/2 år. Her var tempoet høj og fokus var på teknikken fremfor fordybelsen af materialet.


Skriv et svar til: Turbokursus kemi-C, fysik-B, mat-A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.