Andre fag

Hvordan bliver man rask?

17. januar 2018 af Maja7630 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej jeg sidder her og er rigtig syg!

Mangler nogle tips til hvordan man kan blive rask i en fart!

Da jeg skal fremlægge. Jeg har hørt at cola skulle være godt, men er usikker.

Skriv gerne hvis du har noget!:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. januar 2018 af peter lind

Det kommer jo an på hvad du fejler. Hvis det er influenza eller forkølelse er der ikke andet at gøre end at lade det gå over af sig selv


Svar #2
17. januar 2018 af Maja7630 (Slettet)

Jeg har meget kraftig hosen


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. januar 2018 af Smut1

Spis masser af honning! (sørg for at der ikke er blandet sirup i). Smør din hals godt og synk så. Du må ikke varme honningen op eller putte den i en varm drik, men det kan være en god ide at drikke noget lunkent bagefter, da du skal holde dig og din hals varm. Tag også et halstørklæde på.


https://jyllands-posten.dk/livsstil/familiesundhed/sundhed/ECE3899003/Honning-bedste-middel-mod-hoste/

og http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2016-01-17-ondt-i-halsen-saadan-skal-du-ikke-drikke-din-varme-maelk-eller-te-med-honning


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. januar 2018 af Historiedansk (Slettet)

Masser af c-vitamin, dvs appelsiner, tabeletter eller juice. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. januar 2018 af Mathias7878

Strepsils :-)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. januar 2018 af AngelOneOne

Hej,

#4 - C vitaminer hjælper ikke... Ikke på den nærværende sygdom i hvert fald. C vitaminer er vigtige for immunforsvaret, rigtigt, men når du er blevet syg, hjælper indtagelse af store mængder C vitamin ikke stort. Det meste bliver slet ikke optaget i kroppen og bliver blot tisset ud.

#0 - Få rigelig med væske, pas din seng, brug eventuelt Strepsils, hexocain og eller hostesaft (spørg på apoteket hvilken der er bedst til din type hoste). Få rigelig med hvile og hold dig varm.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Hvordan bliver man rask?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.