Andre fag

lavt snit! hjælp

21. januar 2018 af mariesek (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej jeg går i 10 klasse og har et snit på 4,4. har fået 02,4 og 7, så har bestået, ja. MEN jeg vil gerne på hf i næste år, men har fået af vide at det kan jeg ikke pga mit lave snit.. Hvad skal ens karektere eller snit være for at komme på  gym? og  hvad kan man evt gøre for at få højere karektere`? Hvad kan jeg blive med et lavt snit? pls


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2018 af Mathias7878

Hvem har fortalt dig, at du ikke kan komme på HF med dit snit?

Det passer i hvert fald ikke. Læs evt. følgende for at se, hvad det kræver for at blive optaget på HF:

https://www.ug.dk/uddannelser/artikleromuddannelser/omgymnasialeuddannelser/optagelse-til-de-gymnasiale-uddannelser

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. januar 2018 af Egofaciens

Ligesom #1 siger: det kan du sagtens.

Dit snit fra 10. klasse betyder overhovedet ingenting for hvad du kan blive! Så vidt jeg har forstået kan også komme ind på det almene gymnasium hvis man har bestået og taget en optagelsesprøve (er dog ikke helt sikker).

Ligemeget hvad skal du vide, at du sagtens kan komme ind på HF, og senere hen komme ind på en uddannelse med det højeste snit, der nu findes. Dit snit fra 10. klasse betyder egentligt ingenting, så længe du kommer ind på det du gerne vil :)


Svar #3
22. januar 2018 af mariesek (Slettet)

glemte at fortælle at det var pga at jeg ikke har taget hele min 9 klasse pga at jeg har været på "ferie" Der er nogle krav som jeg ikke lever op til. Har jeg et lavt snit? kan jeg komme på gym tror i?


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. januar 2018 af Mathias7878

Det bliver din 10'ende klasses eksamenskarakterer, du skal bruge til at komme ind på HF.

Jeg mener, at det er sådan, at hvis du ikke består dansk, matematik og engelsk mundtligt og skriftligt på 10'ende klasse, så skal du tage en optagelsesprøve, som du så skal bestå, for at blive optaget på HF.

- - -

 

 


Skriv et svar til: lavt snit! hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.