Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - skal jeg klage?

22. februar 2018 af csaasa (Slettet)

Hej. Jeg har fået 7 for min SRP, hvilket jeg er super skuffet over, eftersom jeg føler den lå til 10. Jeg overvejer derfor kraftigt af klage over min karakter. Er der en venlig sjæl som vil læse min opgave igennem og komme med en vurdering af, om der er grundlag for en klage? 


Svar #1
22. februar 2018 af csaasa (Slettet)

- Opgaven er skrevet i Samf A og Engelsk A


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. februar 2018 af Mathias7878

Har du snakket med din lærer, som har rettet opgaven? Han/hun kan måske komme med en begrundelse for, hvorfor du har fået karakteren 7. 

Jeg fik 10 for min SRP og jeg troede, at jeg ville få 12. Jeg tog en snak med min lærer og hun sagde, at den lå lige knap til 12 i samfundsfag. Ligeledes spurgte jeg min historielærer, og han sagde, at den i historie-delen lå på ca. et 7-tal, så jeg var godt tilfreds, selvom jeg troede, at jeg ville få en højere karakter.

Husk: hvis du så vælger at klage, din klage bliver godkendt og opgaven omvurderes, så er det ikke sikkert, at du får en højere karakter. Du kan risikere at komme helt ned på 4, hvis du er uheldig.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. februar 2018 af guzbak

Overvej om det er det værd. Ved omvurdering kan man falde i karakter. Snak med din lærer først, som #2 foreslår.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: SRP - skal jeg klage?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.