Engelsk

Hjælp til grammatik

28. februar 2018 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg er i gang med en : Analytical essay i engelsk og jeg vil lige hører om der er nogle som vil tage 1 hurtigt kig på mine 2 første sætning, og rette dem....hvis det er

The life of a teenager seem to change  daily. One minute a teen might be interested in a new activity, like for example participating in the school-theater, or play a type of music, only to completely shift gears the next.

Tak
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. februar 2018 af Stygotius

Du er i gang med HVA'???


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. februar 2018 af Moderatoren

#2

Et analytical essay. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. februar 2018 af Stygotius

"theater" er amerikansk, ikke engelsk, hvor det hedder "theatre".

Du skal skrive "one type of music"


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. februar 2018 af Stygotius

ad #3

Nej, hun er i gang med et "analyserende essay"  og skal desuden skrive "seems", ikke "seem"  og også "playing", ikke "play"..


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. februar 2018 af Moderatoren

Analytical essay er en eksamensgenre.


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. februar 2018 af Stygotius

ad6,

Ja, måske i Ohio eller Texas, ikke i Danmark.


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. februar 2018 af Moderatoren

Nej, i Danmark.


Brugbart svar (1)

Svar #9
28. februar 2018 af Stygotius

-long live disse cafésmarte yuppier. Man må håbe de ikke får deres latte galt i halsen.


Svar #10
28. februar 2018 af HFNU (Slettet)

Altså det er delprøve 2 eksamensgenre jeg er i gang med.  Det er fra 2010 , kan godt sætte novellen ind hvis det er. 


Svar #11
01. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Og  tak Stygotious og Jeppe 101. 


Svar #12
01. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Er der 1 af jer 2 som vil kigge på de her sætninger også ? 

During the teenage years these former goals gets replaced with a desire for independence. Searching for answers to everything. Finding out what you stand for, and how you want to live your life, is the process of growing up. The process, of growing up, is what the main character. (...)
 


Brugbart svar (0)

Svar #13
01. marts 2018 af Stygotius

Sætningen er uklar. Hvad menes der med "Searching for answers to everything." ??  Hvor hører dette til?

Hvad laver kommaerne efter "process" og efter "growing up"??


Svar #14
01. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Jamen det ved jeg ikke. Jeg er ikke god til at sætte komma på. Jeg har læst på det, men jeg skal helt klart læse mere på det.

" Searching for answers to everything". Jeg tror måske det er fordi du skal have sætningerne, før denne sætning også for fuldst¨ndig at kunne forstå meningen. MEN altså det handler om teenage årene og det at man gennemgår og "forsøger" finde svar på "alt mellem himmel og jord"  for, ligesom at finde sig selv, og sin egen identitet.


Svar #15
01. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Skal der selt ikke noggle kommaer være i den sidste sætning, heller ikke ikke EFTER "growing up", is what ...


Brugbart svar (0)

Svar #16
01. marts 2018 af samu0403 (Slettet)

The life of a teenager seems to change daily. One minute a teen might be interested in a new activity, like for example participating in the school-theater, or play a type of music, only to completely shift gears the next.

Efter hvad jeg har læst, så skal det altså være "Seems", istedet for "Seem", det lyder mere rigtigt.


Brugbart svar (0)

Svar #17
01. marts 2018 af samu0403 (Slettet)

During the teenage years these former goals gets replaced with a desire for independence. Searching for answers to everything. Finding out what you stand for, and how you want to live your life, is the process of growing up. The process, of growing up, is what the main character. (...)

Jeg ville nok skrive det sådan her:

During the teenage years, these former goals are replaced with a desire for independence, searching for answers to everything, realising what you stand for and how you want to live your life. It's the process of growing up. This process of growing up, is what the main character.


Svar #18
01. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Ja det skal da nemlig..det hedder seems, når det er 3 person ental. TAK for dit svar også, dte er rigtig pænt af dig


Brugbart svar (0)

Svar #19
01. marts 2018 af samu0403 (Slettet)

Så lidt :)

Er altid glad for at hjælpe.


Brugbart svar (0)

Svar #20
01. marts 2018 af Stygotius

ad #17

Disse ændringer er en stor forbedring, men hvad skal det sidste betyde "This process of growing up, is what the main character."?    -der mangler jo noget.

Jeg ville nok skrive f.eks. : "During the teenage years, these former goals are replaced with a desire for independence, searching for answers to everything, realising what you stand for and how you want to live your life. It's the process of growing up. This process of growing up, is what the main character is going through."    Det er som at erstatte pærer med gulerødder.

Det hele er ikke så godt formuleret. Man kan næppe kalde et ønske  om selvstændighed eller en søgen efter svar eller erkendelse af noget eller en opvækst for et "mål".

Selvfølgelig skal der ingen kommaer, hverken før eller efter "of growing up". Hvad skulle de dog lave dér? 


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.