Studievalg og videregående studie

Universitet fordybelse

04. marts 2018 af 123434
Er der nogen universitetetsstudier hvor man virkelig kan fordybe sig? Går på statskundskab og synes det er meget generelt. B. la. har vi tre fag hele tiden, så der er ikke så meget plads til at kunne fordybe sig i de enkelte fag. Hvordan er det på jeres studier

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. marts 2018 af dannysannem

Hvor langt er du i din uddannelse?


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. marts 2018 af guzbak

Hvis du gerne vil have mere tid til at forddybe dig, vil jeg anbefale at du kigger på naturvidenskabelige uddannelser på SCIENCE, KU. Der kører de 100 % blokstruktur, hvor man har 15 ECTS ad gangen, og eksamen 2 gange om året.

På mit studie (medicin) har vi mange integrerede eksaminer, hvor man fx både har fysiologi, anatomi og histologi til hvert fag man har. Der synes jeg personligt ikke der er lige så meget tid til at fordybe sig, som jeg gerne ville, fordi pensum er så stort. Jeg tror det er generelt, på de videregående uddannelser, at man har 2-3 fag. Et fag fylder jo oftest mindst 5 ECTS og max 15 ECTS, og når der er 30 ECTS på et semester, kan du jo godt se at der er nødt til at være i hvert fald 2-3 eksaminer.

Men som sagt deler SCIENCE deres fag op i blokstruktur, hvor du både har mellemuge og eksamensuge integreret ind i semesteret, så der er lidt mere luft end hvad jeg fx oplever på medicin, hvor vi har eksamen kort tid efter undervisningen slutter og ny undervisning igen dagen efter eksamen.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Universitet fordybelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.