Studievalg og videregående studie

STX EKSAMEN!!! 2018

04. juni 2018 af Anonymm1
Hej
Jeg ville spørger om man kan komme ind på en universitetsuddannelse, hvis man har misset en studentereksamen men at det ikke er den sidste eksamen jeg har misset.
Min eksamen som jeg har misset er AT. Min sidste eksamen er Matematik og den skal jeg op til.
Lukker mit snit så? Kan jeg søge ind på universitetet?

Har nemlig hørt at mit snit lukker når jeg har været til den sidste eksamen, og at der bare vil stå -3 ved AT.

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2018 af sjls

Hvis du ikke er dukket op til AT, kan de ikke bedømme dig, og du skal til en ny eksamen. Så nej, dit snit er ikke lukket, og du kan ikke søge en universitetsuddannelse til sommer, medmindre du når at komme op til AT-eksamen inden september.


Svar #2
04. juni 2018 af Anonymm1

Men hvsi jeg tager sygeeksamen inden september, kan jeg så stadig blive accepteret på uddannelsem i juli måned? Selvom jeg fx ikke har nogle studenterbeviser

Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2018 af sjls

Ja, det skulle jeg mene. Men du skal nok i kontakt med en studievejleder på den uddannelse, du gerne vil søge ind på for at få lov til det.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juni 2018 af guzbak

Læs inde på uddannelsessiden for det studie du søger under dokumentation. De plejer at skribe datoer for hvornår de senest skal have dokumentation.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: STX EKSAMEN!!! 2018

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.