Studievalg og videregående studie

Medicin standby au

30. juni 2018 af Thylane (Slettet)
Hej
Jeg har afsluttet 3.g med et snit på 10.7, hvor jeg inden de sidste eksamener havde et på 11,7...
Har jeg mulighed for at komme ind på medicin på Århus uni eller evt, bare en stand-by plads?

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juni 2018 af Skaljeglavedinelektier

Det eneste, du kan gøre, er at søge. 

SDU og AAU er ofte et lidt lavere snit. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juni 2018 af Biotek98

Det er ikke urealistisk, at du får en standbyplads i aarhus med det snit, men hvis du brænder for det, så giver det også mening at søge SDU og AAU.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juni 2018 af OliverHviid

OK, så dette lyder meget åbenlyst, men jeg skriver det alligevel, da du måske har glemt det: 

Husk, at man kan gange sit snit med 1,08, hvis man begynder på en videregående udd. inden for 2 år. 


Svar #4
30. juni 2018 af Thylane (Slettet)

Jeg bor nemlig i Århus, så det ville være ærgerligt at flytte... Men hvis jeg nu kommer ind på medicin på fx SDU eller AAU, ville det så være muligt at flytte til Århus i løbet af bacheloren? Nogen der ved noget om dette?
De 10,7 er med både hurtigstartbonus og 5-A-fag bonus...

Desuden tak for svarene #1, #2, #3

Brugbart svar (0)

Svar #5
30. juni 2018 af Dulugtergrimt

Mig bekendt er skift mellem medicinstudierne i landet kun muligt efter endt bachelor.

Brugbart svar (1)

Svar #6
01. juli 2018 af guzbak

Jeg tror at du har en fin chance. Du kan ikke flytte direkte, men du kan fx søge kvote 2 og søge merit for dine fag du har bestået.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicin standby au

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.