Studievalg og videregående studie

Sommerstart (KU Medicin)

28. juli 2018 af Anasfarah (Slettet)

Hej, 
Jeg vil høre om der var nogen som har en sommerstart plads som de ønsker byttet med min vinterstart på KU medicin. 

Mvh. Anas, 20 år. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juli 2018 af Eepix (Slettet)

Hey Anas vil gerne bytte min sommerstart på Aalborg Universitet med din vinterstartsplads (KU), hvis du er interesseret. Måske kan vi begge få gavn af det :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juli 2018 af PSXL

#1 I kan ikke bytte plads på tværs af universiteter.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. juli 2018 af DrNielsen

Det kan man på AU :-)


Brugbart svar (1)

Svar #4
28. juli 2018 af Sofiajacobsen

Jeg har også en sommeeplads på AU hvis du er interesseret :-)

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. juli 2018 af PSXL

#3 Så en person med en plads på AAU kan bytte sin med en plads på AU, mener du? 


Brugbart svar (1)

Svar #6
28. juli 2018 af Dulugtergrimt

Hvornår er det blevet muligt at bytte på tværs af universiteter? Det røvrender da de ansøgere, der kun har søgt et bestemt sted, men havde for lavt snit, da folk med lavere snit alligevel optages.

Brugbart svar (1)

Svar #7
28. juli 2018 af DrNielsen

Don't kill the messenger

http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/medicin/studievejledning/formalia/overflytning-og-studieskift/


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. juli 2018 af PSXL

#7 Som jeg læser det ud fra det link, er det ikke relevant for trådstarter, da personen netop er blevet optaget på studiet. 

Se bl.a. her citeret fra linket:

"For bachelorstuderende skal følgende forudsætninger alle være opfyldt, før din ansøgning om overflytning eller studieskift kan imødekommes:

- Du skal på indskrivningstidspunktet have bestået studieelementer svarende til 1. studieår på den uddannelse ved AU, du søger om at blive indskrevet på."

- Der skal være ledige pladser på det studietrin, du ville kunne indplaceres på. I tilfælde af flere kvalificerede ansøgere end antal pladser vil prioriteringen ske ved lodtrækning. Der gælder desuden særlige forhold for dimensionerede uddannelser i forhold til antal studiepladser."


På samme side står der, at der generelt ikke er ledige pladser på Medicin.


Brugbart svar (0)

Svar #9
28. juli 2018 af DrNielsen

Ad link: sådan forstår jeg det ikke.
Ad medicin: det ville også have undret mig noget. Havde ikke set det var medicin der var tale om :-)

Brugbart svar (0)

Svar #10
28. juli 2018 af PSXL

#9 Nu snakker jeg også om Medicin og ikke alle mulige andre studier, det er jo ikke relevant i denne tråd.
Hvis det var et andet studie, som opfyldt de krav, havde man sikkert en okay chance. Men her vurderer jeg det ikke som en mulighed for trådstarter.


Brugbart svar (0)

Svar #11
28. juli 2018 af Sofiajacobsen

Jeg er enig med #10 og undskylder for mit opslag. Jeg har læst videre på det og AAU siger selv at der ikke er pladser på Psykologi, Odontologi og medicin.

Skriv et svar til: Sommerstart (KU Medicin)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.