Studér i udlandet

Oxford universitet

28. juli 2018 af 12345hey

Hejsa allesammen.

Jeg er lige kommet ind på Farmaci-uddannelsen på KU, hvilket jeg selvfølgeligt er meget taknemmlig for. Dog har jeg altid haft en indre drøm om at komme på Oxford university, da jeg gerne vil udfordre mig selv endnu mere og samtidig få lov til at møde andre kulture, mennesker osv. 

Jeg vil derfor spørge om, der er nogle herude, der ved om man overhovedet kan studere Farmaci på Oxford university. Og hvis nu man har muligheden, kan man så komme ind, selvom man er startet i KU? Altså har man muligheden for (eksempelvis) at studere kandidat nede i Oxford. Jeg ved selvfølgeligt, at det næsten er umuligt at komme ind, men spørger alligevel af nyskerrighed.

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. juli 2018 af Oxim

Det er meget vanskeligt. Det kræver nogle års forberedelse at komme ind på bachelor, og det er sværere at komme på kandidat, men jeg kender faktisk en der lykkedes at tage bachelor i DK og kandidat i cambridge. Så jeg synes du skal tage chancen, sådan noget kan jo ændre ens liv fuldstændigt.

Du kan lære om hvordan man ansøger på NSAC konferencen som afholdes d. 22. september, hvor Oxford University og andre udenlandske universiteter holder foredrag. Se også om workshops er noget for dig.

https://nordic-sac.org/conference/

https://nordic-sac.org/workshops/


Svar #2
28. juli 2018 af 12345hey

Tusind tak for svaret. Ved du dog om der er Farmaci på Oxford eller Cambridge univesitet?

Er der desuden mulighed for at jeg kan kontakte personen, som du kender? Det er helt i orden, hvis der ikke er interesse for at sige hvem :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. juli 2018 af Oxim

Det er Theodor, præsident for NSAC. Han kommer til at være til konferencen, så der kan du måske snakke med ham, og selvfølgelig repræsentanterne for Oxford :)

Jeg googlede farmaci oxford, og det ser ud til at det findes, men jeg ved ikke mere...


Skriv et svar til: Oxford universitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.