Studievalg og videregående studie

Rustur på medicin?

09. august 2018 af annahansen2
Hej

Er rusturen på medicin den eneste måde man kan lære sit hold at kende på?

Der er også et rusarrangement på KU, hvor der står man kan møde sine medstuderende. Er der en, der kan uddybe det? Altså møder man sit hold eller er det mere en velkomstfest, hvor rektor byder velkommen mm.? Eller bliver der afholdt noget 1. Dag i introugen?

Brugbart svar (1)

Svar #1
09. august 2018 af guuoo2

Rusarrangementet på KU slutter med fest. Inden da holder formanden for studenterrådet en tale som du må forvente er meget interesseorganisationsagtig, unuanceret og enøjet.

Det meste af tiden er man til gengæld sammen med de andre fremmødte fra den uddannelse man starter på, hvor ældre studerende fra uddannelsen har planlagt et program som plejer at være rigtig godt.


Svar #2
10. august 2018 af annahansen2

#1 ved du om man møder dem fra sit hold på rusarrangementet?

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. august 2018 af Dulugtergrimt

Rusturen var, for mit vedkommende, delt op, sådan at mit hold og et andet hold var afsted sammen.

Svar #4
10. august 2018 af annahansen2

#3 Okay, men der bliver afholdt et rusarrangement før rusturen af studenterrådet. Er der nogle, der ved om man møder sit hold på dette arrangement?


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. august 2018 af guzbak

Der kommer en masse introfester og basisgrupper man kan melde sig ind i. Hvis du desuden er åben og imødekommende skal du nok lære dine medstuderende at kende. Det plejer jeres tutor efter studiestart også at hjælpe med.

Ville dog anbefale dig at deltage i rusturen. Selv udlændinge med muslimsk baggrund deltog i min rustur, men undlod blot at drikke. Hvis du er forhindret i at deltage alle dage kan man også deltage noget af tiden.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. august 2018 af lanzini

Hvis man ikke vil deltage, så deltager man da ikke. Folk er voksne, så det burde ikke være et problem.


Skriv et svar til: Rustur på medicin?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.