Studievalg og videregående studie

Jura

29. oktober 2018 af maria9310

Hej!

Jeg har læst en masse steder at de bøger man læser i jura er meget "tunge" bøger, er der nogle der måske studere jura som måske kan sætte et billede ind af en side i jeres jura bog. Jeg vil meget gerne se hvor svært sproget egentlig er i bøgerne, og hvor "tunge" de egentlig er.

På forhånd tak! :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. oktober 2018 af guzbak

Jeg læser medicin, så det har intet med jura at gøre. Til sammenligning vil jeg dog fortælle at alt gik sååå langsomt da vi skulle lære anatomi fordi ordene er på latin og alt skulle slås op.

Efterhånden lærer man fagsproget og uden jeg vidste af det kunne jeg faktisk størstedelen af de faglige begreber fordi man hører og bruger det så meget.

Fx havde jeg en bog som var dødsyg på 2. semester men som jeg faktisk godt kunne lide da jeg brugte den igen på 4. Og 5. Semester, netop fordi jeg forstod anatomien og fysiologien bag.

Min pointe er altså at det nok skal komme med tiden og om en bog virker svær ud fra andres meninger skal ikke være det som holder dig tilbage fra drømmestudiet.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.