Andre fag

studieretning?

19. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09 - Niveau: C-niveau

Hejjjj 

Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. januar 2019 af Smut1

Jeg havde (startede i 2012), biologi A, matematik B og psykologi B.

Fantastisk studieretning, hvis man godt kan lide biologi, og ikke har svært ved matematik.

Jeg vidste ikke helt, hvad jeg ville studere efter gymnasiet dengang, men i dag læser jeg på Institut for Psykologi. Jeg valgte studieretningen, fordi jeg synes biologi var nemt på en sjov måde. Jeg valgte også studieretningen, fordi man ikke var fastlåst medhensyn til a-niveaufag, da det kan være svært at vide, hvilke fag man synes bedst om, før man er startet, (dengang skulle man vælge inden skolestart). Og nej, jeg har aldrig fortrudt det!


Svar #2
19. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09

Tusinde tak! overvejer selv biotek A, mat A, fys B.

Men jeg må lige se hvad der sker i løbet af introforløbet, måske ender jeg med at forelske mig i nogle helt andre fag! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. januar 2019 af Iodao (Slettet)

Jeg vil helt klart anbefale Matematik A / Fysik A. Den studieretning lukker op for alle naturvidenskabelige uddannnelser og er desuden bare fed helt generelt, så længe du bare har en lille interesse for fysik :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. januar 2019 af Thomash02

Jeg har lige nu Spansk A / Engelsk A / Latin C, umiddelbart virker det som en meget god linje hvor du får en stor viden inden for sprog, som du nok ikke får på de mere videnskabs orienterede linjer. Jeg valgte at tage den fordi jeg aldrig rigtigt har været interesseret i de naturvidenskabelige fag, selvom jeg godt kan finde ud af dem og også får gode karakter i dem (7/10/12). Men kan bare godt lide sprog


Svar #5
20. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09

Åh, har det på præcis samme måde bare helt omvendt! jeg får 10/12 i dansk og tysk og 12 i engelsk, og selv om fagene er okay syntes jeg bare at de er pisse kedelige!!! Heldigt der også er alt det naturvidenskabelige hehe :D


Brugbart svar (1)

Svar #6
20. januar 2019 af Jensotto12

Hej 

Jeg har Biotek A og Mat A. Vildt fed studieretning vis man er interesseret i naturvidenskab, og den giver mulighed for at vælge fysik A eller kemi A som valgfag.

Var selv meget i tvivl, om hvad jeg skulle vælge, jeg har altid været interesseret i samfundsfag og historie, så overvejede Samf A og Mat A, men må sige, at jeg er godt tilfreds, da min studieretning lukker op for rigtig mange videregående uddannelser.  


Svar #7
23. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09

Argh du lyder præcis som mig! Jeg har altid elsket matematik og som jeg er blevet ældre er jeg også blevet en mega fan af naturfagene specielt fysik/kemi og største delen af biologi! Jeg syntes personligt at samfundsfag bare er et mega fedt fag, og derfor har jeg også længe overvejet samfA - matA og var endda i praktik hos et advokatfirma her i foråret.

MEN efter en hel masse overvejelser om hvad jeg egentligt gerne vil lave bagefter og efter at have besøgt nogle gymnasier og hørt om fagene syntes jeg bare at biotekA - matA er langt mere interessant. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
23. januar 2019 af Jensotto12

Har du overvejet hvilken gymnasium du skal på - HTX / STX? 

Hvis du gerne vil have Mat A, Biotek A. Bør du nok overveje, om du vil have det på HTX eller STX, da der er en betydlig forskel.

 Har det selv på HTX og synes klart, at det er federe, end det jeg har hørt, de har på STX


Svar #9
23. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09

Lige umiddelbart (og dog ikke helt umiddelbart) tænker jeg at jeg tager STX, hovedsagligt af den grund at jeg faktisk lærer bedst ved at sidde stille og lytte til en underviser. Jeg vil meget gerne høre din inputs hvis du har nogle?


Brugbart svar (0)

Svar #10
23. januar 2019 af Genjutsu

Har selv bioA kemB matA(stx) og for alt i verden ik tag en htx(meget specielle type mennesker, men hvis du er sådan en type go for it), har gået på begge


Svar #11
23. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09

Hvad ville du sige, at den største forskel er? Personligt udelukkede jeg HTX meget hurtigt da jeg ikke følte et behov for og egentligt heller ikke havde lyst til at bruge så meget tid på labratorie og "innovations" arbejde... Jeg føler også bare at nu når jeg sku ikke aner hvad jeg gerne vil efter er det nok liiiiidddtttt smartere at tage en STX


Brugbart svar (0)

Svar #12
23. januar 2019 af OliverHviid

Hvad mon der menes med Genjutsus kommentar #10 "og for alt i verden ik tag en htx(meget specielle type mennesker"??? Nu kender jeg selv flere, der går på htx, og de er skam lige så normale som alle andre.


Brugbart svar (0)

Svar #13
23. januar 2019 af Genjutsu

htx er meget fokuseret på det videnskabelige og virker meget tungt, da har ikke fag som idræt, latin osv. som giver en et pusterum. på htx beregner man noget på papir og føre det ud i praksis - lidt ingeniør agtigt. htx har også rigtig meget gruppearbejde. htx er heller ikke stedet som er kendt for at have flest sociale, udadvendte personer :DD og det sociale er noget af det vigtigste for at kunne klare sig gennem gym. stx atmosfæren er generelt bare bedre og man får det samme ud af undervisningen, dog kan du risikere at komme op i noget som tysk og latin osv:P


Brugbart svar (0)

Svar #14
23. januar 2019 af Genjutsu

#12

Hvad mon der menes med Genjutsus kommentar #10 "og for alt i verden ik tag en htx(meget specielle type mennesker"??? Nu kender jeg selv flere, der går på htx, og de er skam lige så normale som alle andre.

har selv gået der ~6-7 måneder. vi var omkring 60 på årgangen og tror der var 2 "normale" personer. årgangen over mig var helt væk og 3g havde et par stykker der virkede cool. resten er meget nørdede lidt specielle(bare min erfaring), men det er vel fair nok :)


Brugbart svar (0)

Svar #15
24. februar 2019 af Pyrros

Jeg har valgt matematik og fysik med astronomi da det er spændende og ofte har engagerede og ikke-slackende elever. Jeg har tænkt mig at tage en uddannelse indenfor matematik og IT – sandsynligvis ingeniøruddannelse.

Jeg har absolut ikke fortrudt det. :)


Skriv et svar til: studieretning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.