Eksamensforberedelse

Implementering

20. januar 2019 af denumulige - Niveau: Universitet/Videregående
Hej derude
Sidder og er i gang med forberedelserne til mit 5 minutters oplæg til eksamen.

Jeg har i forbindelse med min eksamen, udarbejdet en minibachelor omkring smerteproblematikken hos borgeren med svær demens.
Jeg skal i mit oplæg kort skitsere mit projekts baggrund, metode og resultat, for herefter at præsentere et nyt innovativt tiltag.
Mit forslag vil bygge på implementering af et internationalt smertevurderingsredskab der specifikt er udarbejdet til den moderat-til svær demente borger.
For at implementere smertevurderingsredskabet på en specifik afd, vil jeg først tage inspiration fra sundhedsstyrelsens implementeringshåndbog, for herefter at tage udgangspunkt i forbedringsmodellen og derefter fuldføre med PDSA modellen. Implementeringen af det nye smertevurderingsredskab skal være med til at sikre de 8 nationale mål, for at styrke patientsikkerheden.


Er dog meget nervøs for om jeg må nævne sundhedsstyrelsen og de 8 nationale mål, da det smertevurderingsredskab ( også kaldet MAI10) ikke er godkendt af sundhedsstyrelsen? MAI10 er meget anerkendt rundt omkring i Europa, og er implementeret på flere plejecentre rundt omkring i Danmark.

Vil i foretrække jeg brugte Kotter sammen med PDSA modellen, i stedet for forbedringsmodellen?

Skriv et svar til: Implementering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.