Studievalg og videregående studie

Medicinstudiet

27. juni 2019 af Matematik10

Hej kære brugere :) 

Jeg har her til sommer overvejet, at søge ind på medicinstudiet. I den forstand ville jeg hører, om nogle af jer ved, hvor mange af de bøger man skal læse på studiet er på engelsk. 

Tak på forhånd :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. juni 2019 af Skaljeglavedinelektier

Vil tro det er nogenlunde 50/50 dansk og engelsk, i hvert fald på bacheloren. Der findes dog danske alternativer til nogle af engelske bøger, men det kan selvfølgelig ikke garanteres, at de er fuldstændig pensumdækkende. 

Desuden er alle videnskabelige artikler på engelsk. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. juni 2019 af guzbak

Kan på vegne af bøgerne på KU fortælle at de alle er danske på kandidaten.
På bachelordelen er alt anatomi dansk udover atlas som er på latin. Så er der fysiologi bøgerne, hvor de bruger engelske udgaver. Men der er alternativer. Fx vælger de fleste den danske biokemi bog frem for den engelske bog og det samme med farmakologi bogen.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
27. juni 2019 af Matematik10

Tusind tak for svaret begge to! :) 


Brugbart svar (1)

Svar #4
27. juni 2019 af DrNielsen

På AU er det kun fysiologi og mikrobiologi der ikke findes pensumdækkende alternativer til. Også her vil hele kandidaten være dækket af dansksprogede bøger :-)


Svar #5
01. juli 2019 af Matematik10

Hej igen

Jeg ville lige høre, hvor svært er det at huske alle de latinske fagbegreber f.eks. til anatomi eksamen? Og hvor meget tid bruge man på læsning? 

Tak på forhånd! :) 


Brugbart svar (1)

Svar #6
01. juli 2019 af Skaljeglavedinelektier

Der stilles store krav til ens evner ift. udenadslære, og det kan man bare ikke komme udenom. De fleste af os har jo ikke nogen super/fotografisk hukommelse, og vi kommer jo igennem det, men det kræver noget arbejde. Det er næsten alle eksamerne, der er uden hjælpemidler, og man skal huske meget. 

Mit bud ligger på omkring 45 timer om ugen på 2. semester (anatomi, AU), men for nogle er det væsentlig mere, og for andre er det lavere. 

Men man kan, hvad man vil - også selvom man hører flere "skrækhistorier". 


Brugbart svar (1)

Svar #7
01. juli 2019 af guzbak

Jeg synes at det var svært da jeg skulle lære det på anatomi kurset. Eftersom man bruger begreberne meget og hører dem konstant, bliver det ganske almindeligt med tiden. Jeg tænker ikke over det i dag, det er bare flydende sprog nu.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicinstudiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.