Studievalg og videregående studie

11,6 nok til medicin på AU?

05. juli 2019 af louiselort
Hejsa,

Jeg er blevet student med et snit på 11,6

Er det helt forkert af mig at gå ud fra, at pladsen på medicin på AU er “sikker”? Kvotienten var 11,2 sidst år

Mange hilsner fra Louise

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juli 2019 af DoctorRalph

Hold da fast et imponerende snit! The hard work seemed to pay off!

Det virker for ikke helt skævt at være ret ovebevist om at du er relativt sikker når det kommer til at komme ind på Medicin, så vidt jeg husker var sidste års snit i en høje ende sammenlignet med andre år. Desuden er snittet så vidt jeg husker lavere i Odense og Aalborg, så mon ikke du kommer til at læse Medicin efter sommerferien.

Held og lykke med studiet!


Svar #2
05. juli 2019 af louiselort

#1
Hold da fast et imponerende snit! The hard work seemed to pay off!

Det virker for ikke helt skævt at være ret ovebevist om at du er relativt sikker når det kommer til at komme ind på Medicin, så vidt jeg husker var sidste års snit i en høje ende sammenlignet med andre år. Desuden er snittet så vidt jeg husker lavere i Odense og Aalborg, så mon ikke du kommer til at læse Medicin efter sommerferien.

Held og lykke med studiet!


Mange tak! Og du har helt ret - det hårde arbejde betaler sig (og jeg har virkelig arbejdet hårdt!) :o)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juli 2019 af guzbak

Det tror jeg bestemt. Men jeg ville prioritere alle steder, hvor man kan læse medicin.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juli 2019 af anonym000

Du kommer ind.

Desuden kommer adgangskvotienten til at falde. 

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juli 2019 af Skaljeglavedinelektier

Man kan jo aldrig vide sig helt sikker, men det har aldrig været så højt før på AU. Glæd dig! Dejligt studie på et herligt uni. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. juli 2019 af JEEJ2008

#4

Du kommer ind.

Desuden kommer adgangskvotienten til at falde. 


Nok ikke i år, men i hvert fald fra næste år hvor hurtigstartsbonus bortfalder. :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. juli 2019 af JEEJ2008

Jeg vil vurdere dine chancer for at komme ind på AU som rigtig gode. Men intet er naturligvis sikkert før d.26 juli ;) Det hele afhænger af hvor mange der har søgt ind, og som også ligesom du har kunnet gange gennemsnittet op. Sidste år lå snittet på 11,2 dvs. den sidst optagne havde dette snit.

Held og lykke.


Svar #8
07. juli 2019 af louiselort

#6
#4

Du kommer ind.

Desuden kommer adgangskvotienten til at falde. 



Nok ikke i år, men i hvert fald fra næste år hvor hurtigstartsbonus bortfalder. :)



Nej det er noget med, at der kommer 80-100 nye studiepladser, så tror faktisk han/hun har ret i, at kvotienten kommer til at falde en smule. Den havde jeg ikke lige tænkt over

Brugbart svar (0)

Svar #9
07. juli 2019 af DrNielsen

Ja det er jo i sin enkelthed umuligt at spå om, men jeg tror godt du kan være rolig. Så vidt jeg ved at optaget steget med 85 pladser over ét år - altså både sommer- og vinterstart. Det skal du glæde dig til, og fasthold tanken om AU - det bliver du på ingen måde skuffet over!


Svar #10
07. juli 2019 af louiselort

#9
Ja det er jo i sin enkelthed umuligt at spå om, men jeg tror godt du kan være rolig. Så vidt jeg ved at optaget steget med 85 pladser over ét år - altså både sommer- og vinterstart. Det skal du glæde dig til, og fasthold tanken om AU - det bliver du på ingen måde skuffet over!


Jeg har også kun søgt AU, da jeg udelukkende har hørt godt om studiet netop her . Jeg glæder mig så meget!

Brugbart svar (0)

Svar #11
07. juli 2019 af anonym000

ad #9

Dr. Nielsen, der er jo ikke tale on nogen middelalderlig spådomskunst :-)

Man kan sagtens komme med meget præcise forudsigelser omkring optagelse på de enkelte studier. 

Hvordan? Det er i praktisk svært (mere præcist: tidskrævende) at forklare i et indlæg.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #12
07. juli 2019 af anonym000

louiselort, du kommer ind på studiet.

Skriv gerne et indlæg når du har modtaget dit optagelsesbrev. 

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #13
07. juli 2019 af DrNielsen

Retrospektivt har der de sidste år været en varians på op til 0,4 med en varians på op til 0,3 fra år til andet. Der er kun flere der søger lige nu, om end tallet nok er en smule stagneret. Ydermere kommer der til ligningen at optaget er steget sammen med mængden af kvote to. Det er ren og skær spekulation og afhænger i bund og grund af hvor mange der lige på en given årgang har interesse for medicin.

Alt andet lige tænker jeg også at chancerne er gode, men pas på med at negligere chancen for et afslag - det er ikke sjovt at få :-)


Brugbart svar (0)

Svar #14
27. juli 2019 af anonym000

ad #13

Det er en fin analyse. Den er dog ikke tilstrækkelig til at give trådopretter den garanti som jeg gav hende ;-) (jf. #4). Adgangskvotienten blev i år 10,9. 

Tillykke til trådopretteren.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #15
27. juli 2019 af DrNielsen

Nej, og lige netop der går du galt i byen. Du kan give et begrundet bud, men du kan ikke give en garanti på baggrund af de variable der i sagens natur er. Det håber jeg du kan kende forskel på. Ydermere vil jeg henstille til sidste sætning i forrige indlæg og pointere at vi er enige langt hen af vejen. Det glemte du nok at læse.
Nuvel, tillykke! Dine år på AU, såfremt du søgte, bliver de bedste i dit liv. Og de kommer til at gå forbandet hurtigt :-) vi støder nok på hinanden den torsdag i starter :-)

Skriv et svar til: 11,6 nok til medicin på AU?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.