Studievalg og videregående studie

11,6 nok til medicin på AU?

05. juli 2019 af louiselort
Hejsa,

Jeg er blevet student med et snit på 11,6

Er det helt forkert af mig at gå ud fra, at pladsen på medicin på AU er “sikker”? Kvotienten var 11,2 sidst år

Mange hilsner fra Louise

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juli 2019 af DoctorRalph

Hold da fast et imponerende snit! The hard work seemed to pay off!

Det virker for ikke helt skævt at være ret ovebevist om at du er relativt sikker når det kommer til at komme ind på Medicin, så vidt jeg husker var sidste års snit i en høje ende sammenlignet med andre år. Desuden er snittet så vidt jeg husker lavere i Odense og Aalborg, så mon ikke du kommer til at læse Medicin efter sommerferien.

Held og lykke med studiet!


Svar #2
05. juli 2019 af louiselort

#1
Hold da fast et imponerende snit! The hard work seemed to pay off!

Det virker for ikke helt skævt at være ret ovebevist om at du er relativt sikker når det kommer til at komme ind på Medicin, så vidt jeg husker var sidste års snit i en høje ende sammenlignet med andre år. Desuden er snittet så vidt jeg husker lavere i Odense og Aalborg, så mon ikke du kommer til at læse Medicin efter sommerferien.

Held og lykke med studiet!


Mange tak! Og du har helt ret - det hårde arbejde betaler sig (og jeg har virkelig arbejdet hårdt!) :o)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juli 2019 af guzbak

Det tror jeg bestemt. Men jeg ville prioritere alle steder, hvor man kan læse medicin.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juli 2019 af anonym000

Du kommer ind.

Desuden kommer adgangskvotienten til at falde. 

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juli 2019 af Skaljeglavedinelektier

Man kan jo aldrig vide sig helt sikker, men det har aldrig været så højt før på AU. Glæd dig! Dejligt studie på et herligt uni. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. juli 2019 af JEEJ2008

#4

Du kommer ind.