Andre fag

Idéer til emner

02. oktober 2019 af nejvelda - Niveau: Universitet/Videregående

Hej,

Jeg studerer økonomi skal snart til at vælge, hvad jeg vil skrive om i min bachelorprojekt. Jeg er selv i gang med at undersøge og få inspiration fra de steder vi har fået anbefalet af universitet, dog føgler jeg ikke det er nok. 

Jeg har i hvert fald interesse indenfor: finansiering, mikroøkonomi, organisationsteori og videnskabsteori samt regressionsanalyse (så længe det ikke fylder alt for meget). Faget regressionsanalyse er ikke noget jeg vil skrive i for sig selv, men kan godt indrage det i fx mikroøkonomi, hvis det giver mening.

Regnskab og marketing har jeg slet ikke nogen interesse i, da jeg har knoklet en del med dem og klaret mig ret dårligt i dem begge.

Har I nogle bud på, hvad man kan skrive om i de nævnte fag/områder?

Vil i anbefale en at arbejde sammen med en virksomhed, hvis man kan finde nogen, der vil arbejde sammen?

På forhånd tak!


Svar #1
02. oktober 2019 af nejvelda

Områder indenfor makroøkonomi og driftsøkonomi kan også have lidt interesse :)


Svar #2
22. november 2019 af nejvelda

op


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. november 2019 af Anders521

#2 Hvad med at projektet tager udgangspunktet i en model du har lært?

Vedhæftet fil:Article.pdf

Svar #4
22. november 2019 af nejvelda

Mange tak for bidraget Anders521! Jeg vil tage et kig på det og undersøge det nærmere!

Hvis I har nogle idéer indenfor Labor econonomics, så må I også meget gerne komme med dem! 

På forhånd tak!


Skriv et svar til: Idéer til emner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.