Naturvidenskabeligt grundforløb (NVG)

Bioteknologi sværhedsgrad?

03. oktober 2019 af Frederik2424
Hej, jeg går lige nu i 1g og skal til at vælge studieretning.
Jeg har bestemt enten at vælge Mat-fys-Kemi eller Bioteknologi A.
Jeg synes selv at jeg nok er bedst til MatFysKemi, da jeg er ikke er så god til Biologi (i hvert fald den slags man lærte i folkeskolen), dog synes jeg at Bioteknologi lyder lidt mere spændende og jeg kan godt lide at vælge den sværeste udfordring

1. Er bioteknologi virkelig så svært?
2. Har man en chance i biotek, hvis man i folkeskolen fik 7 i biologi og er ret dårlig?
3. Hvad skal jeg vælge?

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. oktober 2019 af OliverHviid

Normalt vil jeg sige at der er to overordnede overvejelseskriterier når det kommer til at vælge studieretning/valgfag i gymnasiet:

1. hvad er sjovt? 2. Hvad er jeg god til?

Normalt er der naturligvis en sammenhæng mellem de to kriterier; hvis man f.eks. synes at matematik er sjovt, så er der nok også en god chance for at man er god (eller i det mindste nogenlunde) til faget. Nu kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om din personlige situation, men jeg vil mene at hvis du er engageret, følger med i undervisningen, spørger ind til ting du ikke forstår osv., så kan du nok godt klare biotek med fornuftige resultater - husk at det langt hen ad vejen er lysten der driver værket.


Svar #2
03. oktober 2019 af Frederik2424

Så der forventes ikke at man skal kunne meget på forhånd? Hvis vi kun skal op i de ting som vi lærer i timerne, så ved jeg, at jeg kommer til at klare mig fint, men hvis man på forhånd skal kunne en masse begreber, vil det nok gå temmelig skidt for mig

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. oktober 2019 af OliverHviid

Nu har jeg ikke selv haft biotek i gym, men du skal op i pensum (dvs. det der bliver beskrevet i undervisningsbeskrivelsen af faget), men alt det lærer I jo i timerne; der forventes ikke at I kan en masse på forhånd.


Skriv et svar til: Bioteknologi sværhedsgrad?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.