Studievalg og videregående studie

Suppering!

03. oktober 2019 af Matematik10

Hej venner

Det er fordi jeg har tænkt mig at læse medicin og derfor har tænkt mig at søge ind til sommer. Jeg er igang med at supplere fysik lige pt. Og til foråret skal jeg supplere matematik b-a og Kemi o-b. 

Ud fra hvad jeg har hørt har man rigeligt med kemi første år på medicin, så derfor er det vigtigt, at man noglelunde har styr på stoffet. Derfor ville jeg hører om, i synes om jeg først skal udelukkende kemi 0-b her til foråret, og efterfølgende matematik til sommer. 

Grund til at spørger, er fordi jeg ved at disse to fag er meget udenadslære, og derfor ved jeg ikke om det bliver for svært at huske alle de ting som man skal have på de to fag. 

Er der nogle som har prøvet noget lignende? eller hvad er jeres foreslag?  

Tak på forhånd! 


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. oktober 2019 af DrNielsen

Nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at søge ind. Men i Aarhus er det sådan at man har biokemi på 3. semester. Her bruger man de første 2 uger på et intensivt kemikursus for at få alle op på samme niveau, svarende til lidt over a-niveau. Hvis du opfylder de formelle krav, skal du også nok klare den på universitetet. Der var i min studietid også nogle ting jeg ikke kunne. Men det finder man lynhurtigt ud af. Læringen på universitetet er enormt stor :-)

Og apropos udenadslære - du har ikke prøvet store mængder udenadslære før du har prøvet makroskopisk anatomi. Men igen - langt de fleste vænner sig til det og klarer det :)


Svar #2
04. oktober 2019 af Matematik10

Jeg har tænkt mig at søge ind på KU, da jeg selv bor i hovedstadsområdet. Men mon KU ikke også har et lignende forløb, hvor man lige løfter alle op på samme niveau. 

Tak for svaret, Dr.Nielsen :) 


Brugbart svar (1)

Svar #3
04. oktober 2019 af DrNielsen

Jo, det vil jeg som udgangspunkt tro. Opbygningen på de fire lægeskoler i Danmark er på visse punkter noget forskellig. Om der er andre der kører hardcore biokemi ved jeg ikke. På mine kolleger lyder det til at Odense kører det mere i blokstruktur hvorfor fysiologi og biokemi ikke kommer på én gang som i Aarhus. Jeg tænker at du nok skal klare det uanset. Det er i hvert fald min erfaring både med mig selv, men også med de yngre årgange jeg har været rusvejleder for :-)


Brugbart svar (1)

Svar #4
04. november 2019 af guzbak

Man kører basic kemi på 1.sem på ku. Men det er ikke meget. Dog havde jeg selv kemi i 2010 og startede medicin 5 år efter og er kommet fint igennem.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Suppering!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.