Studievalg og videregående studie

Odontologi

26. november 2019 af lektiehjælp0012

Hej 

Er der nogle der læser eller har læst odontologi? jeg vil meget gerne hører hvad jeres snit har været og hvordan i er kommet ind på studiet. Jeg vil selv meget gerne læse odontologi men mit snit er ikke højt nok, og jeg ved jeg ikke kan komme ind på Kvote 2. 

Jeg går i 3.g og mit snit er 7,8 nu :(((((


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2019 af Moderatoren

Læs om kvote 2 på uddannelsens hjemmeside.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. november 2019 af dannysannem

Kvote 2 på KU

Kvote 2 på AU

MÅSKE kan du komme ind på kvote 2. Men der skal nok planlægges et par relevante sabbatår og arbejdes på det, for at det lykkes. Hvis det virkelig er den vej du vil, så hold fast i drømmen.

Med risiko for at blive anklaget for markedsføring, så kan jeg måske sætte dig i forbindelse med tidlgere elever på Rønde Højskoles, som har brugt et højskoleophold som afsæt for en god kvote 2 ansøgning. Skriv evt til mig på [email protected].

Eller læs evt om Rønde Højskoles linjefag Sygepleje & Medicin


Svar #3
27. november 2019 af lektiehjælp0012

Hej igen
Jeg har hørt at indtil 2019 skulle man have et snit på 6/7 for at søge ind på odontologi men nu i 2020 er det lavet om til 9 så tror i stadig at adgangskvotienterne er det samme? (Københavns universitet)

Brugbart svar (1)

Svar #4
27. november 2019 af S235

Min storebror læser på odontologi som du spørger om. Han siger at karakteren nærmest ikke ændrer sig fra år til år, og kræver et snit over 10, så måske det var relevant at se på nogle lignende studier?


Svar #5
27. november 2019 af lektiehjælp0012

mange tak


Skriv et svar til: Odontologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.