Studievalg og videregående studie

At dumpe

27. november 2019 af Keminærd

Hej alle sammen

Jeg har i dag dumpet min første eksamen. Har været til 3 eksamner på 1 semester og jeg har dumpet den ene. Er der andre der har prøvet at dumpe en eksamen på første semester?

Jeg føler mig mega dum lige nu og som om jeg slet ikke høre til på studiet, og vil derfor høre om der var andre der har haft ligende oplevelser og måske har nogle gode råd. Vi omkring 10% der har dumpet


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2019 af annonym368 (Slettet)

Hej:)

jeg har ikke haft lignende, men det betyder ikke du er dum:)

Og hvis det er 10 procent, er du hellere ikke den eneste

Et lille tip:

læs, læs og LÆS. Dagen før eller nogle uger før. Det hjælper rigtig meget hvis du skal tage en eksam. Nogle gange skal man bare presse sig lidt, men ikke for meget. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. november 2019 af Anders521

#0 Et råd kunne være at kontakte enten eksaminator eller censor og høre hvad der gik galt. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. november 2019 af S235

Det kommer lidt an på hvilket studie og hvilke fag. Specielt på økonomifag er der ofte mange der dumper i første omgang. Heldigvis har man jo ofte flere omgange at tage af - så sørg for at terpe fagligt læsestof op til reeksamen ;)


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. december 2019 af DrNielsen

Det vi rådede vores studerende til når de dumpede var at kontakte eksaminator og censor. De plejer (der hvor jeg læste) at give en udtømmende forklaring på hvorfor de har valgt at gøre som de har gjort. De hjælper i læsningen op mod re-eksamen.

Man er ikke dum fordi man dumper en eksamen. Langt de fleste vil have prøvet at dumpe en eksamen når de omsider står med deres kandidat-eksamen i hånden.


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. januar 2020 af MyNameIsBondCovalentBond

Jeg tør sige at 70%-80% af dem der læser på universitetet har prøvet at dumpe en kursus. Lad være med at tage det tungt, hvis man ikke falder så kan man jo ikke rejse sig op ;) 

Jeg tror at den gennemsnittelig dumpe-procent af årgangen i løbet af min uddannelse pr. eksamen vil nok være mellem 40-60%.


Skriv et svar til: At dumpe

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.