Studievalg og videregående studie

Medicinstuderende (Medicin)

28. december 2019 af Matematik10

Hej kære brugere 

Jeg har et spørgsmål til jer medicinstuderende herinde. Jeg ville meget gerne høre, hvor mange penge bruger man på bøger på henholdsvis et semester (sådan cirka). 

Tak på forhånd! 


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. december 2019 af DrNielsen

Det afhænger af om du vil have dem fra nye eller køber dem brugte. Brugtprisen er som regel omkring det halve af nyprisen. Afhænger dog af generel stand, overstregninger, om der er nyere udgaver osv.

Der er stort set nye bøger til hvert semester de første 3 år. Derefter benytter man i større grad de samme bøger; Medicinsk Kompendium, FADL's M-bog og K-bog osv.

Slutteligt afhænger det af om der er tale om dansk eller engelsk litteratur. Dansk er ofte dyrere.

Omkring 600-700 er måske et meget kvalificeret bud. 

Alt dette bygger på mine egne erfaringer fra Aarhus Universitet.


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. december 2019 af guzbak

Der er en stor fb gruppe til køb og salg af brugte bøger. Er du ude i god tid kan du finde dem til gode priser som du endda kan sælge videre til samme pris hvis du passer på dem.
Jeg har til kurser som jeg ikke skal bruge bogen mere end en måned lånt gratis fra bibliotek.dk.

Bøger jeg vidste jeg ikke ville sælge videre og beholde resten af min studietid som fx medicin og kirurgi fra fadl har jeg købt fra ny.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicinstuderende (Medicin)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.