Studievalg og videregående studie

Hvad med sabatår???

15. januar 2020 af brændNelle1

HJÆLP!

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal tage et sabatår eller gå dierekte videre til min bachelor uddanelse. Hvis jeg tager et sabatår er jeg bange for både ikke at kunne finde arbejde (ved heller ikke hvad for noget arbejde det skulle være) men jeg er også bange for at ende med at blive en smule ensom da mange af mine venner flytter til de større byer. Hvad er jeres erfaringer med dette? Hvad for noget arbejde havde i eller planlægger at have i jeres sabat år? Og oplevede i at blive ensomme eller hvordan?


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2020 af DrNielsen

Jeg har tvunget sabbatår da jeg ventede på at aftjene min værnepligt. Jeg fik ikke noget ud af det. Jeg arbejdede i et intetsigende job og tjente små penge. Jeg kunne fint have gået direkte videre.

Jeg tror man skal gøre det hvis man har brug for at spare op og/eller finde ud af hvad man vil. Mit indtryk er bare at mange bruger året som sovepude og netop ikke finder ud af hvad de vil. Jeg kender flere det endte med flere sabbatår hvor de ikke rigtig kom videre.


Skriv et svar til: Hvad med sabatår???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.