Studievalg og videregående studie

Snitkrav til PhD.

29. januar 2020 af SkipperN
Hej studieportalen.

Jeg overvejer kraftigt at søge en PhD, specielt efter et par professorer har opfordret mig til det. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt mit snit er højt nok.

Er der nogen herinde som har viden omkring hvornår det typisk bliver urealistisk at søge? Mit kandidatsnit ender højst sandsynligt på Ca. 9,4.

Jeg har muligvis den mulighed at de to professorer vil sige god for mig i min ansøgning. Tror I dette vil gøre en forskel?

Jeg håber der er nogen som kan give mig lidt indsigt ??

Tobias

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2020 af DrNielsen

Det kommer godt nok an på hvad du læser. Jeg har kammerater der har læst økonomi hvor karaktersnittet er et bærende element. I den verden jeg er uddannet betyder det væsentligt mindre.


Brugbart svar (1)

Svar #2
30. januar 2020 af mettemettemette

Jeg kender egl kun til kravene for en PhD på Oxford i Engelsk. Der er kravet et gpa på 3.75 med mindst et fag på 3.80-3.85. Dit snit vil jeg tro giver dig et gpa på 3.80. Man kan selvfølgelig ikke overføre alt til danske forhold, men hvis du er god nok til Oxford, tror jeg du har gode chancer for at blive optaget i Danmark.


Brugbart svar (1)

Svar #3
31. januar 2020 af EnStuderende

Det kommer meget an på, hvor du søger PhD. Self. har du bedre chancer med et godt snit, men jeg læser noget naturvidenskabeligt og har hørt om folk med alm. snit på 7 også få en - det afhænger meget mere af muligheder, netværk og alt muligt tilfældigt end dit karaktergennemsnit. Derudover handler det om at kunne få funding til det, hvis ikke du hopper på en PhD, der allerede er et program for.