Eksamensforberedelse

Er det her snyd?

02. marts 2020 af Devooox - Niveau: A-niveau

Er det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. marts 2020 af Mathias7878

Du kan jo altid spørge dit gymnasie, hvad de synes. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. marts 2020 af thelma333 (Slettet)

jeg vil tro, at det hører under anvendelse af ikke-tilladte hjælpemidler

https://www.uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/proever-og-eksamen/regler-og-orienteringer/vejledninger-om-snyd/hvad-er-snyd-ved-proeverne

der står her under fysik “adgang til internet dog kun egne notater, eget arbejde og egne lærerbøger”

https://www.statsskole.dk/wp-content/uploads/2017/05/Oversigt-over-tiilladte-hj%C3%A6lpemidler-ved-skriftlige-pr%C3%B8ver-2017.pdf

hvis du downloader pdf med fysikopgaver, er det formentlig snyd - hvis du skriver dem, som egne notater er det måske ikke - det er vist lidt af en gråzone

som ?1 skriver - spørg på dit gymnasie - det ville være dumt at blive knaldet for snyd - du kan altid camouflere dit spørgsmål som et hypotetisk spørgsmål

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. april 2020 af DrNielsen

Spørg din lærer.

Og så tænker jeg det afhænger af om i må bruge hjælpemidler eller ej. Vi måtte gerne have gamle sæt liggende. Jeg havde også en mappe med, med tidligere afleveringer jeg havde lavet - hvilket typisk var gamle eksamenssæt. Så kunne jeg slp op og se om jeg havde lavet noget lignende :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. april 2020 af MandenMedMangeHatte

Det er ikke snyd. Som thelma333 skriver, så må man gerne gå på nettet under eksamen for at hente "egne notater, eget arbejde og egne lærerbøger". Men man må ikke gå på nettet under eksamen for at hente notater eller opgaver, der ikke er ens egne.

Så bare download opgaverne inden eksamen går i gang.


Skriv et svar til: Er det her snyd?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.