Engelsk

Terminsprøve / forberedelse

05. april 2020 af kingoman - Niveau: A-niveau

Jeg er ved at gøre mig klar til terminsprøve osv. og har i den henseende fundet gamle eksamensprøver. Jeg forstår dog simpelthen ikke, hvad/hvordan jeg skal svare på disse og det virker lidt til at min lærer og jeg taler forbi hinanden.

Nogle der kan komme med lidt indspark med Eksempler på svar til nedenstående, så jeg har en ide om hvordan det skal udformes og besvares.

på forhånd tak.

https://imgur.com/11QUXe9

https://imgur.com/TcjhnET
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. april 2020 af StoreNord

Assignment 1:
Verballed i aktiv:  have, took, led


 


Svar #2
05. april 2020 af kingoman

Tak, det må jeg lige prøve at kigge mere på.

Nogen der kan hjælpe med det andet link?
- Og kan det virkelig være rigtigt at jeg skal svare på dansk, det lyder sku lidt mærkeligt for mig


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. april 2020 af Germanofil

#2

I opgave a) bliver du bedt først bedt om at forklare, hvilken tid der er anvendt i verballedet, dvs. om der er tale om præsens, præteritum, perfektum etc.
Dernæst skal du ud fra ét eksempel forklare, hvorfor der netop anvendes udvidet tid.
Hin: Udvidet tid bruges til at markere en handling, der er ved at foregå i et begrænset tidsrum. Den dannes ved en form af verbet "be" og en ing-form af hovedverbet.
I opgave b) skal du kunne afgøre, om konjunktionen (= bindeordet) er sideordnet (om det er en helsætning) eller underordnet (om det er en ledsætning, også kaldet en bisætning).
I opgave c) skal du forklare brugen af apostrof i genitiv, dvs. hvorfor der i det første tilfælde tilføjes en apostrof og et s, mens der i det andet tilfælde kun tilføjes en apostrof for at vise genitiven.

Når opgaven bliver stillet på dansk, og der står, at du skal svare på dansk, skal du selvfølgelig svare på dansk. Hvorfor man må svare på dansk, kan jeg ikke udtale mig skråsikkert om, men det har givetvis noget at gøre med, at opgaven er uden hjælpemidler, og at grammatisk terminologi og fagsprog på et fremmedsprog nok er vurderet til at være over det niveau, som man kan forvente i en gymnasial sammenhæng.

Har du brug for konkret hjælp til opgaven, må du endelig sige til.
 


Skriv et svar til: Terminsprøve / forberedelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.