Studievalg og videregående studie

Odontologi

27. april 2020 af mikkel981

Hej alle.

Jeg tænkte på om nogle af jer kunne komme med et bud på, hvad adgangskvotien for odontologistudiet vil falde til efter afskaffelsen af hurtigstartbonus. 

Ifølge UG:

Kvote 1: 10,8

Standby: 10,6

Derudover skal alle 3gere jo også op til færre eksamener pga. corona, det kan vel muligvis også have en indflydelse?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2020 af Moderatoren

Det er rent gætværk. Jeg ved ikke helt, hvad du får ud af det?

Jeg gætter på, at den ikke kommer under 10 :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. april 2020 af masteren123

Det svært at sige, men i og med at hurtigstartbonussen fjernet må man antage, at snittet falder med en faktor 1,08. Når det er sagt er det ikke ensbetydende med at snittet netop på odontologi vil falde med dette, eftersom det ikke er alle der rent faktisk gør brug af hurtigstartbonus. Derudover er det rigtigt, at 3'g'erne ikke har ligeså mange eksamnier, hvilket kan påvirke gennemsnittene på de videregående uddanelser, eftersom årskarakterer på landsgennemsnittet for årskarakterer gennemsntligt er højere en eksamenskarakterer. Alt i alt er der altså mange faktorer, der spiller ind, så du må væbne dig med tålmodighed og håbe på det bedste.


Skriv et svar til: Odontologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.