Studievalg og videregående studie

Afslag på drømemuddannelse

20. maj 2020 af Grøntlys

Jeg skriver herinde, da jeg er rigtig bekymret og ked af det. Jeg har søgt ind på en videregående uddannelse, hvilket jeg gjorde i starten af februar, så jeg også kunne blive betragtet i kvote 2. Sidste måned fik jeg afslag på denne uddannelse. Grunden til dette var at jeg ikke havde et gennesmit på mindt tre i engelsk B. Sagen er at det en ny central regel der kom på en række videregående uddannelser. Grunden til at jeg er rigtig ked af det, er at jeg allerede tilbage i december og januar havde snakket med vejledererne fra dette studie, som kun havde sagt at det eneste specifikke karaktererkrav var i matematik A på 4,0, og samme er står stadigt på universitetes hjemmeside samt deres studieordning. Jeg havde kontaktet dem allerede da for at sikre, at jeg udfyldte alle kravene og ville komme ind, da jeg virkelig gerne vil studerer dette. 
Denne regel er først kommet for nyligt efter jeg havde søgt ind. Jeg havde ingen mulighed for at forudse at denne regel ville komme. Jeg er forvirret over, hvordan denne nye regel kan godkendes uden vasling. Hvis det var blevet varslet 1 år eller 6 måneder før ville jeg eksempelvis have forbedret engelsk B via GSK eller suplleringskursus. Jeg føler mig virklig hjælpeløs. Ved I hvad jeg kan gøre?


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. maj 2020 af oppenede

Søg ind igen næste år og forbedre engelsk B via GSK i mellemtiden.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2020 af EnStuderende

Wow, bad luck! Tror desværre ikke, der er så meget at gøre. Livet kommer desværre med sådanne ubehagelige overraskelser engang imellem. Hvis jeg var dig, tror jeg, at jeg ville bruge tiden på (endnu?) et sabbatår og så rykke engelsk op via nogle suppleringskurser eller noget. Nu ved jeg ikke, hvad du har søgt ind på, men i hvert fald på min uddannelse har næsten alt vores materiale været på engelsk, vi skal ofte aflevere ting på engelsk, og ja... engelsk er altså uundværligt. Det er en rigtig god ting at blive god til, selv hvis det ikke er et must på din uddannelse. 


Skriv et svar til: Afslag på drømemuddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.