Geografi

hjælp til geografi

12. juni 2020 af Sarahamzah - Niveau: C-niveau

Hej søde venner

Jeg skal til eksamen her om to dage og jeg har virkelig virkelig brug for hjælp og for en sød sjæl der gider at hjælpe mig.

Jeg har fået en rygskade som gøre at jeg kunne kan ligge ned og jeg har haft ligesådan for en måneds tid siden. Jeg har kæmpet virkelig hårdt tro mig. Men nu kan jeg gå lidt, og jeg kan ikke sygemelde mig da det er en syge eksam.

Så hvis der en sød sjæl der har fået løst spørgsmålene og kan hjælpe mig med inspiration af følgende spørgsmål, så jeg ikke behøver at læsse så meget:

* Hvor og hvordan opsta°r vulkansk aktivitet?
• Hvilke processer, naturlige sa°vel som menneskeskabte, har indvirkning pa° atmosfærens CO2-
indhold?

Hvordan dannes der grundvand egnet til drikkevand?
• Hvilke parametre har betydning for mængden og kvaliteten af grundvandet?

Hvordan dannes der grundvand egnet til drikkevand?
• Hvilke parametre har betydning for mængden og kvaliteten af grundvandet?

Forklar sammenhængen mellem den globale udledning af drivhusgasser og de stigende temperaturer.
• Diskuter de klimatiske ændringer globalt og mulighederne for klimatilpasning forskellige steder i verden.

Hvilke udfordringer er der i forhold til dækning af verdens energiforbrug?
• Hvordan producerer vi energi nok, mens vi samtidig pa°virker klimaet mindst muligt?

Hvilke teknikker kan tages i brug for at øge fødevareproduktionen?
• Hvilke konsekvenser kan der opsta° som følge af en utilstrækkelig fødevareproduktion pa°
verdensplan?

Hvilke elementer pa°virker udviklingen af sa°vel befolkningens størrelse og levestandard?
• Diskuter om det er befolkningens størrelse eller befolkningens forbrug, der udgør en fremtidig
udfordring.

• Hvilke processer indga°r i vandets kredsløb?
• Hvordan pa°virker menneskelige aktiviteter vandbalancen?

Hvilken effekt har atmosfærens CO2-indhold pa° klimaet?
• Hvad er drivkraften bag havstrømmene, og hvordan pa°virkes disse af temperaturstigninger?

det vil være sødt sødt af jer og jeg vil være taknemlig på forhånden :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2020 af Moderatoren

Held og lykke i dag!


Skriv et svar til: hjælp til geografi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.