Studievalg og videregående studie

Bioanalytiker!!! Stand-by-plads HELP ME

13. juni 2020 af Anonymm1
Hej
Jeg har tænkt mig at søge ind på bioanalytiker uddannelsen og det er professionshøjskolen absalon. Jeg kan se at snittet er 5,7 for kvote 1, og “alle optaget” ved stand-by-plads.

Mit snit er 5,1.

Som jeg kan se ligger bioanalytikers stand-by kvotient markant lavere end kvote 1, generelt. Så hvad er chancen for at jeg kommer ind hvis jeg søger standbyplads (alle optaget) på absalon?

Svar #1
13. juni 2020 af Anonymm1

.

Svar #2
13. juni 2020 af Anonymm1

:((

Brugbart svar (0)

Svar #3
14. juni 2020 af physique

Ja det er svært at vide. Vi ved at hurtigstartsbonus bliver fjernet så du kan regne med at adgangskvotienten falder, men du skal også huske at vi ikke fik alle vores eksamener i år. Måske vil det betyde at adgangskvotienten alligevel vil stige? Du har alligevel 8 vidergående uddannelser som du kan vælge at lægge på din liste, så du bliver nok optaget på et af dem...


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2020 af Verittas (Slettet)

Tænker ikke, der sker den store ændring ved, at de fjerner hurtigstartsbonus, fordi ja, kvotienterne vil falde, men det vil folks karaktergennemsnit også, fordi de ikke kan gange med de 1,08


Svar #5
14. juni 2020 af Anonymm1

#3
Jeg vil rigtig gerne komme ind på bioanalytiker derfor er jeg nød til at søge stand-by på bioanalytiker som 1. Prioritet :/
Så det hjælper ikke hvis jeg søger 7 andre uddannelser, for jeg kan ikke få de andre uddannelser pga at første prioritet er stand-by? Tror jeg nok.

Svar #6
14. juni 2020 af Anonymm1

#4 ja tænkte det faktisk også

Brugbart svar (0)

Svar #7
14. juni 2020 af physique

ja men der er jo så mange uddannelser der minder om


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. juni 2020 af physique

det var ikke pointen...Altså du kan dividere adgangskvotienten+bonus med 1.08 for at se den reele adgangskvotient uden hurtigstart.


Skriv et svar til: Bioanalytiker!!! Stand-by-plads HELP ME

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.