IT

SQL queries

23. april 2021 af Niels2204 - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg har fået to tabeller som jeg har uploadet et billede af. Den første tabel, den til venstre, hedder educations den anden tabel, den til højre, hedder timeslots. 

Den venstre tabel indeholder information om forskellige bacholer uddannelser. Hver uddannelse har et unikt nummer i EduID. Det harogså et navn og et antal grupper for hver uddannelse (Computer science har f.eks. 3 grupper for hvert år, så derfor er der 9 i alt)

Den højre tabel indeholder information om tidpunkterne for hver uddannelse, både start og sluttider. Den første række viser uddannelsens ID, den anden række viser hvilke tidsrum som er åben for denne uddannelse, den tredje række viser starttiden for timeslotten og den sidste række viser sluttiden. 

Jeg ska svare på følgende spørgsmål: 

A) Skriv en SQL querie (uden subqueries), som viser en liste af de EduNames som har en timeslot om eftermiddagen.

B)  Skriv en SQL querie (uden subqueries), som viser en liste over det totale nummer af Groups som har en timeslot om morgnen. 

C)  Skriv en SQL querie med subqueries, som viser en liste over alle EduIDs der ikke fik nogen timeslot.  

D)  Skriv en SQL querie, som viser en liste over alle morgentidspunkter med tilørende education IDs og education navn (i alfabetisk orden) efterfulgt af alle efermiddagstidspunkter med de tilhørende educations  (i alfabetisk orden). 

E)  Skriv en SQL querie, som lister alle EduNames der har timeslots både om morgnen og om eftermiddagen. 

Vedhæftet fil: SQL qureies.png

Skriv et svar til: SQL queries

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.