Studievalg og videregående studie

Adgangskvotienter 2021

16. juni 2021 af dani852f

Hej Studieportalen

Jeg er godt klar over, at det nærmest er umuligt at gætte sig frem til hvad adgangskvotienterne bliver for det kommende år. Jeg vil alligevel høre hvad I tænker omkring mine muligheder for at komme ind på jurastudiet. Mit snit kommer til at ligge mellem 8.7-8.9 (afhængig af mine sidste eksaminer), og derfor vil jeg høre jer om I tænker der er en chance for mig at komme ind? Jeg tænker især på KU og på standby, og standby-kvotienten var 8.6 i 2020. Tænker I at den kan springe helt op til 8.9 eller hvordan ser I det?

Håber I kan hjælpe


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. juni 2021 af Moderatoren

Det er jo umuligt, men mit gæt er, at du har gode chancer.


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. juni 2021 af Krollo (Slettet)

Jeg tænker, at det i hvert fald er et forsøg værd at søge ind, siden dit snit ikke ligger langt fra sidste års Kvote-1 og Stand-by. Hvem ved, måske falder snittet endda (en lille smule) i år, siden corona er dæmpet lidt ned? Held og lykke med dine eksaminer!!


Svar #3
16. juni 2021 af dani852f

Tak for svar. Jeg vil også lige høre om I ved hvad der afgør gabet mellem standby og kvote 2? I 2019 var der 0.2 mellem kvote 1 og standby på KU og i 2020 var dette gab på 0.4. Har I nogen ide om hvad der har indflydelse?


Svar #4
16. juni 2021 af dani852f

Mente selvfølgelig gabet mellem kvote 1 og standby :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juni 2021 af Danthewaterman

De fleste 3. g’ere har vel opnået en højere karakter end sædvanligt pga. corona. Corona snyd samt hjemmearbejde. Det burde vel få adgangskvotienten til at stige.

Skriv et svar til: Adgangskvotienter 2021

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.